Pokrećem tužnu temu o beogradskom metrou.
Aktuelna je opet jer je Mali izgleda lično iscrtao liniju.
Nakon 2012te i formiranja komisije za početak izgradnje prve (nezavisne) linije Tvornička - Ustanička došlo je do tišinčine i evo sada je povučena nova linija koju je mislim Folić već najavio.
Njihov plan je da postojeće železničke koridore uvežu i time proglase metro liniju. Prva linija bi išla od Makiškog polja do Karaburme kroz Savski amfiteatar oko Kalemegdana.
Poprilično je jasno da ovde nešto smrdi. Jovin je imao pritužbe (iako su očigledno ugasili projekat njegovog arhinemezisa Vukana Vučića) da metro treba da se finansira od prodaje građevinskog zemljišta pa onda toj zemlji diže vrednost i tako ukrug. (To je valjda razvojni metro za razliku od sanacionog koji pokriva trenutno najopterećenije pravce - Tvornička . Ustanička konkretno).
Prvo pitanje je koja je zemlja prodata i na njega imamo odgovor - nikakva, a drugo pitanje je pitanje Makiškog polja i vodoizvorišta i budućih stanova. To će verovatno biti goruća i apokaliptična tema.
Sve u svemu nećemo se voziti metroom još dugo vremena, a u startu je veliki skandal da Malii ekipa mogu sami da crtaju putne pravce, saobraćajna rešenja itd. Vukanova linija metroa se pominje i u planu iz 2003. Tunel Kamenička - Francuska se NIGDE ne pominje. Ova metro linija nije postojala osim na nekim uradcima na Beobuild forumu.
Kako ovi ljudi mogu da tek tako izmišljaju rešenja? Ko su stručne komisije koje im daju amin?
Neka ovo bude topik o beogradskom metrou, planovima, očekivanjima, razočarenjima i zaključcima. Posebno molim ljude koji stručnije poznaju problem da isprate temu i bace pokoji komentar.
Ako se pravimo da je sve okej ja bih podelio moj laički utisak kada je u pitanju duel Vukan - Jovin. Iako savršen, mislim da je Jovinov plan iz 74 neizvodljiv i mnogo mi je bliži i organskiji Vukanov plan da se najopterećeniji putni pravci pokrivaju visokokapapcitetnim prevozom, a da se od njih račvaju saobraćajni putevi manjeg kapaciteta. U prevodu kako sam ja shvatio, Bulevar revolucije je pod zemljom namiren metroom, a iznad su tramvaji koji idu levo desno i šire se kao pauci po Beogradu sa te kičme koju pokriva voz. Jedino mi se nije dopalo insistiranje da prva linija ide preko Brankovog mosta. To jest pored nizvodno.
Vukan je učestvovao u gradnji silnih metro sistema, radi u SAD i imao sam prilike da gledam neke intervjue. Uz svo poštovanje prema Jovinu, deluej dosta odmerenije. Jovin je nekako renesansni lik čije namere ne dovodim u pitanje ali mi deluje malo “gnevno” za pravednika. Ali dobro, ipak je posvetio život tome.
Polazimo! Cing cing cing…