M Files - I want to believe

metro

#1

Pokrećem tužnu temu o beogradskom metrou.

Aktuelna je opet jer je Mali izgleda lično iscrtao liniju.

Nakon 2012te i formiranja komisije za početak izgradnje prve (nezavisne) linije Tvornička - Ustanička došlo je do tišinčine i evo sada je povučena nova linija koju je mislim Folić već najavio.

Njihov plan je da postojeće železničke koridore uvežu i time proglase metro liniju. Prva linija bi išla od Makiškog polja do Karaburme kroz Savski amfiteatar oko Kalemegdana.

Poprilično je jasno da ovde nešto smrdi. Jovin je imao pritužbe (iako su očigledno ugasili projekat njegovog arhinemezisa Vukana Vučića) da metro treba da se finansira od prodaje građevinskog zemljišta pa onda toj zemlji diže vrednost i tako ukrug. (To je valjda razvojni metro za razliku od sanacionog koji pokriva trenutno najopterećenije pravce - Tvornička . Ustanička konkretno).

Prvo pitanje je koja je zemlja prodata i na njega imamo odgovor - nikakva, a drugo pitanje je pitanje Makiškog polja i vodoizvorišta i budućih stanova. To će verovatno biti goruća i apokaliptična tema.

Sve u svemu nećemo se voziti metroom još dugo vremena, a u startu je veliki skandal da Malii ekipa mogu sami da crtaju putne pravce, saobraćajna rešenja itd. Vukanova linija metroa se pominje i u planu iz 2003. Tunel Kamenička - Francuska se NIGDE ne pominje. Ova metro linija nije postojala osim na nekim uradcima na Beobuild forumu.

Kako ovi ljudi mogu da tek tako izmišljaju rešenja? Ko su stručne komisije koje im daju amin?

Neka ovo bude topik o beogradskom metrou, planovima, očekivanjima, razočarenjima i zaključcima. Posebno molim ljude koji stručnije poznaju problem da isprate temu i bace pokoji komentar.

Ako se pravimo da je sve okej ja bih podelio moj laički utisak kada je u pitanju duel Vukan - Jovin. Iako savršen, mislim da je Jovinov plan iz 74 neizvodljiv i mnogo mi je bliži i organskiji Vukanov plan da se najopterećeniji putni pravci pokrivaju visokokapapcitetnim prevozom, a da se od njih račvaju saobraćajni putevi manjeg kapaciteta. U prevodu kako sam ja shvatio, Bulevar revolucije je pod zemljom namiren metroom, a iznad su tramvaji koji idu levo desno i šire se kao pauci po Beogradu sa te kičme koju pokriva voz. Jedino mi se nije dopalo insistiranje da prva linija ide preko Brankovog mosta. To jest pored nizvodno.

Vukan je učestvovao u gradnji silnih metro sistema, radi u SAD i imao sam prilike da gledam neke intervjue. Uz svo poštovanje prema Jovinu, deluej dosta odmerenije. Jovin je nekako renesansni lik čije namere ne dovodim u pitanje ali mi deluje malo “gnevno” za pravednika. Ali dobro, ipak je posvetio život tome.

Polazimo! Cing cing cing…


#3

Evo pogledajte ove ludačke najave.

Sve ove stvari su pomenute GUPom 2021 ali tunel ispod centra je izmišljotina.

  1. Beovoz u ovom trenutku ne ide do Pančeva iako je izgrađen drugi kolosek od Pančevca. Zašto? Moj stav je da ni postojeći saobraćajni kapaciteti nisu iskorišćeni.

  2. Tunel ispod grada za automobile i motorna vozila je nedopustiv pre nego što se izbuši bar jedan tunel za javni prevoz.tj. voz. Zapravo možda je i jednako skupo bušiti za 4 trake i ostavljati ventilaciju umesto jedne trake sa stanicama.

  3. Korupcija odnosno zona na Makiškom polju za koju se navodno Bogoljub zanima. Ovde nije problem u koncepciji prolaska metroa kroz nenaseeljeno mesto. Problem je što je 99% nameštanje braćali i što nije jasno kako je za samo pet godina pravac tvornička ustanička prestao da bude preopterećen?

  4. Prestao je tako što je Siniša Mali isntalirao ljude brojače sa sveskama u GSP i to proglasio brojanjem putnika.

  5. Mi nemamo nikakve studije koje možemo da vidimo. Ta kuća WSP http://www.wsp.com/en-GL/what-we-do ima neke reference, naravno Dubai.

  6. Sve u svemu, svima nam je jasno da je ovaj masterplan neizvodljiv za 4 godine. Mislim da naš fokus treba da se zasniva na za početak maksimalnom iskorišćavanju postojećih potencijala (žute trake i beovoz) a polemiku oko metroa izbeći. Svi znamo da je potreban. Tunel o kome toliko drobe je očito nešto do čega im je stalo ali to je bukvalno da opslužuje BnV. To je nedemokratsko, tunel za automobile i to nećemo nikako pre mostova i javnog prevoza.

Dakle, Malijeve tri okosnice:

uvođenje novih linija BG voza - hoćemo da sredimo ove postojeće da rade kako valja za početak. mali ni za to nije sposoban

investicije u putnu infrastrukturu - čime je opravdana izgradnja tunela do BnV? SMT i UMT su projekti stariji od ove vlasti.

metro - 99% Beograđana će reći: buši gde bilo samo daj da se radi. Voleo bih da na forumu imamo one železničare sa beobuilda ili one imamo plan entuzijaste. Oni bi verovatno imali što šta da kažu na ovu temu.


#4

Hvala na oba posta. Meni ovo citirano pitanje deluje ključno. Iako često imamo diskusije oko odnosa “stručnjaka” i “građana” pitanje metro prevoza je takvo da moramo da pođemo od stručnih rešenja, sa svim njihovim prednostima i manama, oko kojih dobro informisani (i istrenirani :slight_smile: ) građani mogu da raspravljaju i na kraju krajeva daju svoje mišljenje jer će oni biti ti koji će taj sistem platiti i koristiti.

Da li možemo da pođemo od toga koja smo rešenja do sada imali? Kakav bi princip razvoja metroa bio najcelishodniji? Deluju mi razumno argumenti u tvojoj tački 6 u poslednjem postu - ali ne možemo da izbegnemo stav o metrou, jedino ne moramo da odgovaramo na ove crvene haringe već da govorimo o predlozima za koje smatramo da su bolji.


#5

Jedan deo o metrou može se naći u #gradske-politike:7-saobracaj tema: Master plan saobraćajne infrastrukture


#6

čuo sam da ga provlače kroz beograd na vodi, i da je to jedini razlog što će prva linija biti makiško polje - karaburma, a ne ustanička - zemun koja je najpotrebnija za građane i grad. čini mi se da ne bi bilo loše udariti na to na sva zvona, ako se prethodno utvrdi da su ovi navodi tačni


#7

Dobra analiza beobuild foruma: http://beobuild.rs/metro-na-pogrešnom-koloseku-p2721.html


#8

Branislav Jovin na N1 govori o BnV, Karićima itd…

Drago mi je da je ovo malo autoriteta odmah graknulo. Ističu dakle dva problema: ugrožavanje vodoizvorišta i nerentabilnost. Zbog BnV praktično ispaštaju građani ose istok-zapad, tj Zemun - Zvezdara. Zemunci NBG i bukvalno jer moraju da presedaju do Trga.

Pokušavam da izbunarim neki tekst iz vremena koji pokriva istorijat beogradskog metroa (mada je vikipedija iznenađujuće obimna i preporučujem je svakako) ali ukratko, poslednja iole čvrsta odluka je bila da se gradi nezavisni šinski sistem koji bi išao od Ustaničke do Zemuna.

Beobuild je to podrobno izanalizirao: http://beobuild.rs/bg-metro-124-prva-linija-p2355.html

Mislim da za počekat možemo da se složimo da je i uz ove kritike, ovo rešenje potrebnije građanima od ovoga što sada nude.


#9

Saopštenje Udruženja ljubitelja železnice:


#10

Voz ne ide do Pančeva zbog kinte. Beovoz je gradski projekat a Beograd se završava u Ovči, te se u toj stanici mora presedati u voz koji pripada Železnicama Srbije i plaćati nova karta. Nikada nisu imali jasan dogovor oko para i karata, a pošto železnica posluje u minusu onda su tako smanjivali gubitke.

Inače, metro je sirotinjski prevoz. Prevoz koji šljakatore iz jednog trebalo da što brže preveze u drugi deo grada. Nije to ukras niti se gradi tek tako da se ima. Cilj je da se povežu udaljeni krajevi. Mislim, nema smisla da neko hvata metro kod Vuka da bi stigao do Trga Republike.

Isto tako, kao neko ko je 20 godina živeo u prigradskom naselju, mislim da je pod moranjem da se metro dovede do Batajnice, Kumodraža, Kaluđerice. Tamo živi jako mnogo ljudi koji rade u gradu i svakog dana putuju po sat vremena. Ne dao vam Bog da budete u prevozu kada se na Smederevskom putu desi udes. Metro je jedini spas za ta naselja.

Ne može čitav grad biti podređen jednom projektu, to je suludo a upravo se to dešava. Skretanje linija je opasna glupost.


Tesla grad
#11

Sad gledam plan iz 1976. Izgleda da je samo on imao u planu produžetak od Ustaničke do MML i Kaluđerice.

Po planu iz 2014. metro staje kod Ustaničke. A po ovom novom čak ni do 2025 (dobro, datum je idiotski) nije zamišljeno produženje tih linija.

Batajnicu pokriva Beovoz. Tu mislim da se mtero ni ujednoj varijanti ne bi kretao.

Kumodraž i JI Beograd su svim planovima takođe zanemareni. Jedino plan iz 76 ih predviđa.

Ne može se pobeći od Branislava Jovina. :slight_smile:

U svetlu svega do sada navedenog, nekako mi se čini da je smisleno da se ipak vrati prethodna M1 linija sa insistiranjem da se ona naknadno produži do Malog mokrog luga.

Ova Makiška ide kroz nenaseljena mesta.


#12

Ma nije samo to, možeš tu dodati i Borču, tamo će se sad napraviti gomila kuća zbog mosta i bolje povezanosti plus je planiran i most preko Dunava kod Vinče. Poenta je plan koji ne obuhvata ta naselja jednostavno manjkav. Sad, nije toliko bitno da li će se napraviti sinhronizovani tramvaj Ustanička Kaluđerica sa presedanjem ili direktna linija do Kaluđerice.

Direktna linija do Pančeva koja bi išla iznad zemlje. Kako se meni čini gotovo svagde je tako, čak postoje i satelitski gradovi koji nastaju oko linija metroa.


#13

To je realno dobar i realan zahtev jer do Pančeva već ide pruga i to dvokolosečna ali je zbog toga što kažeš propalo. Verovatno da nekim blagim grananjem može da se sprovede krak od Ovče do Borče.

Mada mislim da nikad nije ucrtano. Borča jednostavno nije bila taj prioritet nikad iako je nadomak.

Mislim mene malo to zbunjuje. Za razliku od neka karte iz 76 koja je bukvalno sve pokrila sa 6 linija, mi od 2000 gledamo planove za po jednu liniju. To mi ne ide u glavu.

Mislim možda stvarno Beograd ne može da ima čak ni plan za fitkivnu metro mrežu. :confused:


#14

sto je najgore, uopšte to nije skupo, najskuplji je podzemni deo sa tunelima, ovo se sve radi iznad zemlje


#15

Da li bi smislen zahtev Inicijative mogao da bude da se napravi nova strategija javnog prevoza sa železničkim saobraćajem kao okosnicom i da se zahteva neki dugoročni plan koji bi se naslanjao na ovaj iz 76?

Bez obzira na to, treba iskostiti postojeće tramvajske i trolejbuske potencijale plus žute trake kao vid favorizacije javnog prevoza. Mene je ova brojka frapirala:

Probala sam da se posvetim Smart planu - u kome, iz nekog razloga, ide prvo tekst na engleskom, pa na srpskom - i saznala da tramvaji i železnica čine 2.5 odsto ukupnog javnog prevoza. Moje neuko saobraćajno uvo je, verovatno, greškom čulo i mozgu prenelo poruku da će tramvaji i železnica biti osnova budućeg metro sistema.

Izvor: Vice

To onda znači da je najjednostavnija poruka, hej bre, pa vi uopšte ne planirate da prebacite javni prevoz na šine, a ložite da to hoćete.


#16

Evo i prezentacije sa predavanja Karla Polaka “Beograd na točkovima: čekajući metroa”:
https://drive.google.com/open?id=0BwDz94dvMaqPVjJDYnFnQmlicXNVdU9TUW9RQWdkb3V5akJZ


#17

http://www.parapsihopatologija.com/forums/index.php?showtopic=12988&page=851

ekipa s PPP je ozbiljno popizdela zbog najavljene redukcije bg voza. ima dosta dobrih postova koji opisuju problem.

imamo li korisnike bg voza na forumu?


#18

Nisam našao ovu vest Blica o kojoj govore. Dodajem @kosmikatarina


#19

#20

Specijalna emisija “Metro zvani želja” u četvrtak od 20h


#21

Dobro, izašlo je. Mene zanima jedna stvar. To brojanje putnika o kome govore, i ti sakupljeni podaci koji su onda plagovani u taj najbolji softver na svetu… jel to bilo ono kliktanje na zadnjim sedištima GSP od pre par godina? Mi pričamo o tome?