Kućni savet - Iskustva i dileme upravnika

Dobar dan, imam pitanje:
dogovorili smo se u zgradi oko sume za tekuce odrzavanje (za sve ono sto stambeno ne pokriva) ali imamo jednu porodicu (koji imaju stan i lokal u zgradi) koji ignorisu odluke o placanju odrzavanja zgrade. svi mi ostali placamo, i oni koji zive od malih prihoda.
radi se o ukupnoj sumi od preko 15.000 dinara.
poslala sam im pismenu opomenu, jer je odluka skupstine bila: da se plati dug za 2017tu i prva polovina 2018te,
pretpostavljam da nece platiti, nisu nikad dosad, koje su mi mogucnosti posle ove opomene? ne bih ovo malo novca sto imamo na racunu da trosimo na tuzbe.nigde na zvanicnim sajtovima nisam nasla odgovor.

Da biste od nečeg počeli morate imati validne odluke Skupštine stanara donete na sednici sa propisanom većinom.Takodje na toj odluci treba da stoji i šta će se preduzeti protiv neplatiša i ovlašćenje za preduzimanje tih koraka.Uplate za koje ste doneli odluku su morale ići na račun Stambene zajednice.Posle dva neplaćena računa morate da im pošaljete opomenu.Ako i onda ne plate ide prijava komunalnoj inspekciji da ne učestvuju u troškovima održavanja (koje je proglašeno javnim interesom).Sve odluke,dakle,morate imati napismeno i pitpisane od vlasnika stanova sa potrebnom većinom

1 Like

http://www.beograd.rs/lat/beoinfo/1750132-donet-set-odluka-o-stambenim-zgradama-u-beogradu/

@Buba Napokon su donete odluke o minimalnim iznosima i o visini troškova za prinudne upravnike.
Koliko vidim odluka za poslovne prostore više neće važiti.

Da ,izgleda da povlace tu odluku i da izjednacavaju stan i poslovni prostor.Doduse tako je i u Zakonu

“Shodno kriterijumu doneli smo odluku da za stan i poslovni prostor bez lifta građani plaćaju 360,83 dinara, sa liftom 469,11 dinara i za garaže 216,51 dinar”
Ovo je minimalni iznos za tekuce odrzavanje za stan, pp i garazu bez obzira na kojoj opstini se nalazi.
Koji je koeficijent za onu formulu preko koje se izracunava minimalni iznos za investiciono odrzavanje?
U pravilniku pise da je 1,3 da li su ovo mozda menjali?

Stupa na snagu 04.07.2018.

odluka%201
odluka%202
odluka%203


Sluzbeni-list-BGD-050.indd.pdf (1.4 MB)

4 Likes

I mene interesuje da li je to dozvoljeno buduci da sam sledecu Informaciju nasla sa sajta Ministarstva gradjevinarstva, saobracaja i infrastrukture:

Којом већином се доноси одлука о поверавању послова управљања професионалном управнику?

Одлука о поверавању послова управљања професионалном управнику се доноси квалификованом већином коју чине 2/3 укупног броја гласова чланова скупштине стамбене заједнице.
НАПОМЕНА: За одлуке које се доносе већином коју чине 2/3 укупног броја гласова чланова скупштине и за одлуку која се доноси једногласно не примењује члан 45. Закона који уређује питање кворума, јер се питање кворума односи само за доношење одлука за које није прописана другачија већина, односно за одлуке које се доносе обичном већином присутних и само је у том случају релевантно питање потребног кворума (јер не може кворум за рад седнице да буде мањи од законом потребне већине за доношење одлука које се доносе већином од 2/3 укупног броја гласова чланова скупштине!), нпр: за доношење одлука за које је Законом прописана потребна већина од 2/3 укупног броја чланова скупштине није релевантано питање кворума, односно број присутних чланова на седници, већ је потребно прикупити 2/3 гласова од укупног броја чланова скупштине стамбене заједнице. Такође, сходно томе за одлуке за чије доношење је потребна квалификована већина (односно већина од 2/3 укупног броја чланова скупштине) не може да се примени ни члан 45. став 3. Закона који прописује још нижи кворум за рад поновљене седнице.

Ne radi se o kvorumu već o broju potrebnom za odlučivanje.Zgrada od 20 stanova recimo.Na 1 sednicu dodje 5,nema kvorum i odlaze se.Evidentiraju se prisutni.2 sednica dodje drugih 4.Znači već imamo 9 dostupnih.Na 3 sednici pojave se 2 sa prve,dvoje sa druge i 1 novi.Znači imamo 10 dostupnih stanara i oni donose odluke.Na sajtu stanovanje.gov.rs u odeljku pitanja imate dosta odgovora.

Pozdrav svima. Registrovao sam se da nih pitao nešto u vezi protivpožarne zaštita.

Nova smo zgrada, ja sam izabrani upravnik, dogovorili smo se oko tekućeg i investicionog održavanja, … Zgrada ima 10 stanova (posebnih delova, svi su vlasnici), podrum i 4 sprata. Imamo i lift. Ako je potrebno još nešto od informacija dopisaću :slight_smile:

Ono sto mene zanima i brine kao upravnika je to što u zgradi nisu ugrađeni hidranti, postoje one lampe na plafonu sa strelicama za evakuaciju. Investitor je rekao da nije u obavezi da napravi hidrante za tako malu zgradu.

Mene sada zanima da mi mi MORAMO da kupimo i postavimo PP aparate po etažama? Tj. da li nas zakon na to obavezuje jer to nije mala investicija i mi za sada nemamo skupljeno dovoljno novca za to (nova zgrada, tek je počelo da se uplaćuje).

Svestan sam da je dobro da ih imamo ali takođe sam svestan i da 90% stanara ne bi znali da ih upotrebe.

Kakve su posledice, prekršajne ili koje god, za upravnika zgrade ako kojim slučajem izbije požar a u zgradi nije bilo PP aparata za gašenje istih?

Vlasnici stanova su se slozili ako mora da se to plati da će da plate ali bi izbegli taj trošak ako ne mora.

Kako ste to vi rešili u zgradama koje nemaju hidrante?

Ja sam u zgradi iz 2013. koja ima 5 spratova i podrum i imamo na svakoj etaži ormar za hidrant.
Sva PP oprema (creva, mlaznice i PP aparati) su pokradeni malo pošto je zgrada useljena.
Obaveza je da se ima PP oprema, a ako je nemate niko vas neće kazniti.
Planiram nabavku opreme ali i zaštitu kako bi sprečili ponovnu krađu.

Ako investitor nije napravio hidratne onda morate da imate samo PP aparate.

Hvala na brzom odgovoru :slight_smile:

Mislim da ćemo ipak zbog nas samih da ugradimo PP aparate, možda ne odmah (dok ne skupimo malo sredstava na računu).

Nije mi jasna ta zakonska regulativa. Investitor nije u obavezi da ugradi PP zaštitu, a zgrada mora da je ima.

@Buba E sad ste me tek zbunili sa ovom porukom :slight_smile:
Do sad nismo imali odluke gde treba 2/3 glasova.
Ja sam to shvatio tako da ako zgrada ima 20 stanova, treba skupiti 14 potpisa.
Ako nema 14 ljudi na sednici onda se potpišu oni koji su tu, a ostali se izjasne pismenim ili elektronskim putem.

Ovo što ste vi spomenuli verovatno ima veze sa nedostupnim stanarima.
Za njih znam da smanjuju potreban kvorum za sednice ali nisam znao i da utiču na broj glasova u skupštini stanara za dvotrećinske odluke.
Da li onda ne učestvuju i u broju potrebnom za usvajanja pravila vlasnika?

Verovatno investitor neće da baca pare jer znaju da će odmah biti ukradeno :slight_smile:
Mislim da je S-9 aparat 3000 din komad.

jasno ministarstvo kaze da ona pitanja koja traze 2/3 vecinu ne moze da se odluci bez 2/3 to su samo tri pitanja: imenovanje prof upravnika, zaduzivanje kreditno i pitanje zajednickih prostorija.

Citiram:

Tакође, сходно томе за одлуке за чије доношење је потребна квалификована већина (односно већина од 2/3 укупног броја чланова скупштине) не може да се примени ни члан 45. став 3. Закона који прописује још нижи кворум за рад поновљене седнице.

A da stvari posmatramo ovako
Da li neko treba nama koji zivimo u zgradama da naredi da imamo nešto što je i te kako potrebno?Ja sam mišljenja da sami treba da shvatimo da su nam pp aparati potrebni zbog nas a ne zato sto je to neko naredio.Da li će neko proveravati da li imate pp aparate?Ne verujem.Ali ako se nešto desi neko će odgovarati zašto ih nemate.I oni koštaju par hiljada dinara a ne nekakvo bogatstvo.Prikupite pare pa kupite svakog meseca po jedan.Ali ih imajte.

3 Likes

Da li neko ima iskustva sa podnosenjem zahteva za resenje o izvrsenju - za stanare koji ne placanju redovno i investiciono odrzavanje kao i za hitne intervencije ?
Podnosenjem sudu zahteva za donosenje resenja o izvrsenju na osnovu potpisane odluke skupstine stanara a onda po dobijanju resenja o izvrsenju preko privatnih izvrsitelja na izvrsenje ?

sta se desava ako je prethodni upravnik smenjen sa jednom trecinom i kako se sada formira skupstina zgrade? imali smo opstrukciju od stanara ,nevzaintresovanost a nismo smeli da dopustimo da prethodnik ostane do kraja mandata jer je nesposoban.takav nacin smene je bio nuzan.

Obavezno pravite razliku izmedju profesionalnog upravnika i upravnika vlasnika stana u zgradi, samo za profesionalnog treba 2/3. Ako niko nece da bude iz zgrade upravnik, nemate 2/3 saglasnih stanara za profesionalnog upravnika onda ide postupak uvođenja prinudne uprave imenovanjem profesionalnog upravnika ipokreće se podnošenjem prijave nadležnog inspektora ili vlasnika posebnog dela u skladu sa ovim zakonom opstini

Skupština stambene zajednice je vec formirana ,imate pib,mb i račun.Vi samo birate novog upravnika.Ako ste ga smenili pristupate izboru nobog.Ista je procedura.Onda zapisnik nosite u opstinu,obavezno sa potpisima dovoljnog broja vlasnika,i menjate upravnika.Kada novi dobije resenje sa tim ide u banku i menja ovlasceno lice na racunu.

Mi placamo preko Infostana (Gradskom stambenom) iznos za tekuce odrzavanje decenijama i on je nekih 400 din. Ako sam dobro razumeo, to ostaje tako za tekuce, a samo se uvodi ovo dodatno za investiciono prema odluci skupstine koje ide na nas tekuci? Hvala