Kućni savet - Iskustva i dileme stanara

Pratila sam deo diskusije, ali nisam primetila da je iko pomenuo zgrade gde je jedan deo vracen restitucijom naslednicima, pa na sve i nelegalizovana nadgradnja istih naslednika. Kako se u ovom slucaju broje vlasnici, kako se ovde bira upravnik zgrade?

1 Like

Slično pitanje se postavlja i za zgrade u kojima postoji čak tri tipa “vlasništva”: vlasnici, vlasnici u otkupu i nelegalni stanari (obili stanove još pre 25-6 godina).

1 Like

Osećaj mi govori da će inspektori takve zgrade proglasiti za nekonstituisane stambene zajednice i dati rok 30 dana nakon čega će dodeliti prinudnog upravnika a svima ispostaviti račun kroz infostan i rešiti problem.

3 Likes

Jel moguće da se registruju i stambene zajednice koje nemaju otvoren tekući račun? Čini mi se da je to u Zakonu navedeno kao obavezno, a ispada sad da može i bez toga.

Kod mene u zgradi, pod uticajem panike od prinudne uprave koja je zavladala, bivši predsednik kućnog saveta (penzioner, 73 godine) upravo okačio rešenje da ga je imenovalo za Upravnika. U rešenju je naveden matični broj, ali nema podatka o računu u banci. Problemi su i ranijih godina izbijali oko prikupljana dodatnog novca u gotovini, nemogućnosti da se uđe u trag tome ko šta plaća i ne plaća, nepostojanja finansijskog izveštaja. Sam stalno prčka po zgradi i to vodi kao investiciono održavanje (čisti podrum, sam pere stepenište, montirao plehani krović zbog “problema golubova” i sl.

U pitanju je mala zgrada koja je “ostarila”: 16 stanova na periferiji centra (Čubura). Od toga: 3 prazna – povremeno korišćenje, 4 se izdaju, u 4 žive sami, ozbiljni seniori (80+), 1 firma, 1 stan u komplikovanom vlasničkom sporu, ostalo nezainteresovani.

Inače protiv novopostavljenog Upravnika i njegovih aktivnosti već smo podnosili prijave.Opštinska inspekcija je privatniku s kojim je uvezan skinula jednu konzolnu reklamu viška čije postavljanje je u svojstvu tadašnjeg predsednika kućnog saveta omogućio bez dogovora sa ostalima.

Odbija da pokaže finansijski izveštaj iz Gradskog stambenog, a oni ga ne izdaju vlasnicima posebnog dela, već samo licu sa pečatom. Za novac koji izdvajamo za Stambeno uporno tvrdi da je isključivo za lift i da su to pare “od grada”. Mislim da se uglavom pravi lud, a u nekim stvarima ima i nerazumevanje zakona i procedura.

Zgrada ukupno ima nešto ispod 850m2 stambenog prostora. Nalazi se u sistemu održavanja Gradskog stambenog, a od pre koju godinu kao posebna stavka, Stambenom se plaća i čišćenje zgrade. Preko uplatnica Infostana za održavanje zgrade izdvajamo: cela zgrada mesečno oko 9 700 din/ godišnje 116 540 rsd; za čišćenje: - mesečno 3 488/godišnje 41 856… Cifre su priblićne, a za te pare, osim servisiranja lifta bukvalno nikad ništa nismo dobili.

Bio je sastank kućnog saveta na kome se od nas 16 vlasnika pojavilo troje i mi smo se kao vlasnici posebnog dela eksplicitno izjasnili protiv njega tražeći da to uđe u zapisnik. On nas je tom prilikom kratko obavestio da već unapred ima dovoljno potpisa od ovih što se nisu pojavili tako da je njegov reizbor čista formalnost. U međuvremenu je stvarno i registrovao zajednicu. Onima koji su potpisali, ako su uopšte svi i potpisali, očigledno je najvažniji kriterijum bio da uprava ne košta. Zapisnik odbija da okači tako da je trenutno nemoguće utvrditi sa koliko tačno glasova je uopšte izabran.

Ne bih sad da davim, ionako je post opširan, niti bih da zvučim kao da diskvalifikujem starije sugrađane, ali čovek apsolutno nema kapaciteta da se bavi bilo kakvim investicionim radovima ili da vodi zajedničke finansije.

Opštine očigledno prekovremeno registruju sve što se može registrovati, s ciljem da se prikaže goli kvantitet i kako je Zakon i više nego uspešan. Ideja je da se što više zgrada koje su do sada bile mimo evidencije uteraju u registar i u ugovore o održavanju sa firmama po svaku cenu, a sve ovo što je pod Stambenim će nastaviti da taljiga po starom. Osim ako nekome ne bude lukrativno da upadne sa radovima baš u tu zgradu.

ALERT! - Ovo se nazire kao scenario u mnogim zgradama pa i nasoj.
Ima li za ovo resenja. :frowning:

Naravno da ima resenja.Obratite se Odeljenju za pravne i imovinsko stambene poslove i napisite zalbu.Trazite da vam se omoguci uvid u registracionu prijavu i zapisnik.Na to imate pravo.Na resenju koje ste dobili o registraciji nema tekuceg racuna jer ga do sada niste imali.Tek po dobijanju resenja o registraciji otvara se tekuci racun.

2 Likes

To ću i da uradim. Hvala.

Mada, verujem da je prikazao određene stanare kao nedostupne, spustio kvorum i izabrao se glasovima penzionera i privatnika koji su mu što se kaže “baza”.

Da bi se neki stanar proglasio nedostupnim mora da se ne pojavi na 3 uzastopne sednice.Za održavnje prve sednice treba da bude prisutno 50% + 1 stanar da bi se sednica uopšte mogla održati.Ukoliko nije prisutno dovoljno stanara to se zapisnički evidentira,potpišu se svi prisutni i sledeća može da se zakaže u roku od 3 dana.Za ponovljenu sednicu je dovoljno 1/3 vlasnika da je prisutna.Polovina prisutnih odlučuje o izboru Upravnika zgrade.Opet se piše zapisnik i svi ga potpisuju.

3 Likes

Ništa se od toga kod nas nije dogodilo. Bilo je jedno neuspešno okupljanje bez ikakvog zapisnika i to je sve.

Sledeća sednica nikad nije zakazana. Bilo kakav zapisnik samo je isfabrikovao i datirao, bar ga mi nismo videli. U svakom slučaju je gledao da nas izbegne pošto smo mu rekli da hoćemo da “izdvojimo mišljenje”.

Čovek je jednostavno nerazuman. Nema u toj našoj zgradi neke ekstra love. Tera te da podnosiš prijave protiv njega i da se mlatiš, a kako u zgradi vlada jedna mešavina latentne demencije i letargija, onda može da se zamisli gde ćemo da završimo. Na kraju stvarno ima da bude prinudna uprava.

2 Likes

Moguće je da neko sam sastavi i potpiše zapisnik umesto ostalih vlasnika i registruje stambenu zajednicu jer oni u opštini to ne proveravaju.
Onda je sve na vama, da idete u opštinu da tražite da vam daju na uvid taj zapisnik pa da ulažete žalbu ako ima potrebe.
U slučaju da je taj vlasnik dobio pisano punomoćje većine stanara zgrade onda je sve legalno.

3 Likes

Pa upravo je u tome fora. Ti likovi tacno znaju na koja vrata kucaju, i ko ce im sigurne potpise dati.
Ljudi ni neznaju sta potpisuju.

I to je jedna od varijanti, da sednica nikad i nije zakazana već neko sa zapisnikom ide od vrata do vrata i skuplja potpise.
Ali ako skupi većinu potpisa, čak i ovim putem, to mu daje legitimitet.

1 Like

Tražiću sutra uvid u zapisnik, pa ćemo da vidimo.

1 Like

Ja kad sam tražio uvid u neki predmet u opštini, morao sam da platim taksu 300 din. i da dođem kad me pozovu.

Kako se stanari obaveštavaju o održavanju sednice skupštine?
Obaveštenje o sazivanju skupštine stambene zajednice upravnik postavlja na vidnom mestu u prostoru koji je zajednički deo zgrade i koji je u svakodnevnoj upotrebi vlasnika posebnih delova, kao što je: ulaz, hodnik, lift i sl. Članovi skupštine se o održavanju sednice skupštine mogu obavestiti i elektronski (slanjem obaveštenja na e-adrese ili postavljanjem obaveštenja na internet stranici i/ili stranici društvenih mreža stambene zgrade).
Obaveštenje o održavanju sednice skupštine treba istaći, odnosno objaviti najmanje tri dana pre dana održavanja skupštine, osim u hitnim slučajevima u kojima se obaveštenje može istaći i na dan održavanja skupštine.

Šta sadrži obaveštenje o sazivanju sednice skupštine?
Obaveštenje o sazivanju sednice skupštine obavezno sadrži dan, čas i mesto održavanja sednice skupštine i predloženi dnevni red, kao i obaveštenje o načinu odlučivanja vlasnika posebnih delova (usmeno - na licu mesta, u pisanoj formi ili elektronskim putem).
Ukoliko se izjašnjavanje vrši u pisanoj formi, upravnik u obaveštenju naglašava i način dostavljanja glasova u pisanoj formi, a u slučaju izjašnjavanja elektronskim putem, u obaveštenju se navodi elektronska adresa, internet stranica, odnosno stranica društvenih mreža stambene zgrade i dr.

Evo primera kako ja sazivam Skupstinu
позив на седницу.docx (14.7 KB)

1 Like

Kada se kaze da ce inspektor dati rok 30 dana za postavljanje upravnika ili sledi prinudna uprava, kako mi stanari da znamo da je odbrojavanje pocelo. @Buba Da li ce taj inspektor svima u sanduce da ubaci poruku ili okaci plakat da moramo ovo da resimo? Sa kim inspekcija ovde razgovara ako nema uprave.

Evo da javim. Može da se izvrši uvid u Opštinil. Plaća se taksa od 300 dinara i prilaže fotokopija lične karte da potvrde adresu onoga koji traži uvid. Zahtev se preda na šalteru, a oni će da mi se jave kada im predmet stigne iz arhive.

4 Likes

Postoji nacin i treba uvek iskoristiti sva svoja prava.U pocetku povika na profesionalne upravnike a sada izgleda veci problem su obicni.Apsurd

Čekajte, čekajte :smiley:
Recimo da uspešno održimo sednicu na kojoj donesemo Odluku da se angažuje profesionalni upravnik. Kapiram da tek posle toga zovemo profesionalne upravnike na “selekciju”. Kako da nadjemo tog “organizatora upravljanja zgradom”? Kako da napišemo ugovor sa profesionalnim upravnikom.
Razumem da su pravnicima ovo banalnosti, ali nama ostalima su skoro pa španska sela. Mislim, ja u zgradi jedva objasnim ljudima koja je razlika izmedju zapisnika i odluke i zašto moraju da budu DVA PAPIRA :smiley:

2 Likes