Подсахарска Африка под Ластиним монополом

Предлажем да се баш овај израз из наслова користи када се обраћате бирачима из јужних предграђа! То су стотине хиљада људи који су жртве Ластиног монопола.

Једна учесница дискусије је поменула случај како се млади исељавају из подбарајевских села због превоза, јер проводе пола дана у превозу. Рецимо, ако живиш у Великом Борку, а нуди ти се посао са поподневном сменом до 22:00, мораш одбити посао, па чак и до 21:00 ако је тај посао у Земуну или Палилули. Последњи аутобус за Борак из Барајева је у 22:10, за њега мораш ухватити на Бановом брду полазак 560 у 21:30, а неће те чекати ако неко ту негде закасни по Београду. При томе, сам Велики Борак има железничку станицу, на којој је пре неколико година Беовоз брутално укинут.

Имамо и Малу Иванчу са пар хиљада становника, где је исто укинут путнички саобраћај железницом, а радним даном постоји у сред радног дана рупа у реду вожње од 4 сата.

У Старој Липовици, пре него што је уведен ГСП 534 било је на 7 километара само 5-6 ластиних полазака, а сада радним даном бус на 28 минута!.Да не помињем какве су безобразлуке трпели људи у Моштаници, Умци док није уведен 551!

Док свако стајалиште ГСП има макар стуб, за многа стајалишта Ласте често морате питати мештане. Стајалишта се познају по мало већој бари поред пута, јер је трава угажена од стране људи који чекају.

5 Likes

Koja je mogućnost poboljšavanja uslova u ovim mestima? Sada sam izmerio i ta mesta su udaljena kao Deliblatska Peščara od centra Beograda.

Сада сам направио анализу само за Општину Барајево, где сам живео и познајем ситуацију.

Од 13 регистрованих насеља (засеоци су рачунати као делови села) само 4 има директан превоз за Београд. Од та 4, само Мељак и Шиљаковац имају директан превоз до централних делова Београда захваљујући линији за Лазаревац. Барајево и Вранић имају до Бановог брда. Остала насеља неке кружне линије до Барајева где треба да преседају. Барајево је једини општински центар који нема директан превоз до центра Београда. Та села до којих се преседа у Барајеву су тек Подсахарска Африка. Ту свако село опслужује по 3-4 кружне линије са по 1-4 поласка, систем у којем се једва сналазе и они који ту живе. Преседачке везе на Бановом брду, Жаркову и Видиковцу уопште нису поуздане, а посебно су угрожени они који зависе од дуплих преседања. Чак и за боље повезана места попут Вранића, док у шпицу иде на пола сата, а за поједине поласке се додају БИС возила, од 9:00 до 11:00 је рупа у реду вожње два сата чак и радним даном. Тамо где нема директних линија уместо непогодних веза за преседање, многи пешаче и по 30-40 минута до превоза, или имају неки нерегистровани крш који паркирају мало даље од главног пута, само да се таксирају на тих неколико километара.

Мој конкретан предлог би било да се уведе више директних аутобуских линија са стандардизованим редом вожње, уреде стајалишта по стандардима у ГСП зони, неке линије буду баш ГСП, а неке Ласта. Даље, на тим линијама улазак на предња врата и возач-кондуктер, са кондуктерима у периодима када су линије критично оптерећене. На релацији Баново брдо-Ташмајдан да се уведе линија 12л која би у правцу Бановог брда имала ознаке на које аутобусе за преседање се везује, и чекањем аутобуса трамваја у случају мањег кашњења.

Конкретне линије би биле:
560 - Баново брдо - Барајево - Насеље Гај, око 50 минута вожње.
561 - Баново брдо - Гунцати - Баћевац (ФК) - Барајево, око 50 минута вожње.
562 - Баново брдо - Барајево - Бељина - Арнајево - Рожанци, око 75 минута вожње.
563 - Видиковац - Барајево - Божидаревац - Велики Борак, око 55 минута вожње.
564 - Видиковац - Барајево - Лисовић - Пајшума - Губеревац, око 50 минута вожње.
565 - Видиковац - Стара Липовица - Ненадовац - Средњи крај - Караула - Барајево, око 60 минута вожње.
591 - Баново брдо - Мељак - Вранић - Тараиш, око 55 мин вожње.
592 - Баново брдо - Мељак - Вранић - Дражевац око 55 мин вожње.
Бочне линије:
570 - Барајево - Баћевац - Вранић - Јасенак - Обреновац, око сат времена у једном правцу.
571 - Барајево - Бељина - Манић - Сибница - Рогача - Сопот - Железничка станица Сопот Космајски.
405 - продужетак, тако да линија буде Трошарина - Бањица - Јајинци - Авала - Рипањ - Брђани - Глумчево брдо - Караула - Барајево, око 70 минута вожње.

Интервали би били:
560 РД 20-40 мин. увече и викенд 40-60 мин.
561 РД 60 мин. увече и викенд 120 мин.
562 РД 60 мин. увече и викенд 90 мин.
563 РД 60 мин. увече и викенд 120 мин.
564 РД 60 мин. увече и викенд 120 мин.
565 РД 70 мин. увече и викенд 140 мин.
591 РД 30-60 мин. увече и викенд 60-120 мин.
592 РД 60-120 мин. увече и викенд 120 мин.

570 РД 60-120 мин. увече и викенд 120 мин.
571 РД 70 мин. увече и викенд 140 мин.

405 РД 30 мин, увече и викенд 50 мин.

Иначе, 405 сада иде на сваких 13-30 минута, али је од центра Рипња до Глумчевог брда слабо попуњен од када је уведен 534 Видиковац - Рипањ преко Брђана и Старе Липовице. Тако да је најбоље вратити 404 као краћу линију од Вождовца до центра Рипња за оптерећенији део линије, односно сваки други полазак за Глумчево брдо и Барајево.

Наравно, део плана би био и Беовоз/БГ:ВОЗ који иде кроз сам центар Барајева. Оно што је реално и одговара токовима путника је да постоји линија Панчево - Вуков споменик - Раковица - Ресник - Барајево - Лазаревац на сваких сат времена. Са таквим превозом би се од Вука до Барајева стизало за око 40, а до Лазаревца око 65 минута.

Потребан је и ноћни превоз, са тим што би и Рипањ и Барајево ставио на исту линију 405. А за насеља близу ибарске, ноћни 581 који свраћа у Вранић и Баћевац.

2 Likes