Pretpostavljam da ne treba trošiti reči o tome da je taksi prevoz u Beogradu skup a kvalitet usluge nizak. Predlozi za promenu mogu se sažeti u tri tačke, koje Stojanović i drugi analiziraju u ovom radu iz 2012:
Nova politika taksi prevoza
Kao što smo videli, postojanjem kartela (koji garantuje grad Beograd) u sektoru taksi prevoza najveći trošak trpe građani, korisnici taksi usluga, ali i sam grad koji ostaje bez određenih sredstava. Ovim radom predlažemo tri mere za koje smo sigurni da bi doneli jeftiniji, kvalitetniji i pouzdaniji taksi prevoz. One su:
- Ukidanje ograničenja broja taksi vozila
- Ukidanje regulacije cene taksi usluga
- Omogućiti licenciranje svih taksista i uvesti sistem fiskalnih kasa
Možemo da pokrenemo diskusiju o tome da li su ovo mere oko kojih se slažemo, koje bi bile posledice, na koji način bi se odrazile na javni prevoz u Beogradu, ali možda i važnije od toga: Koje su druge mere kojima bi taksi prevoz u Beogradu mogao da se unapredi?