Kućni savet - Gradsko stambeno preduzeće

Formula za izračunavanje minimalnog iznosa - investiciono održavanje

Cio = Cz x Kjls x Ks x Kl / 10000

Cio = cena investicionog održavanja po kvadratu

Cz = iznos prosečne neto zarade za prethodnu godinu po opštinama

Kjls = koeficijent koji utvrđuje lokalna samouprava
ne može biti niži od 1.3

Ks = koeficijent starosti zgrade
do 10 godina - 0.4
od 10 do 20g. - 0.6
od 20 do 30g. - 0.8
sve preko 30 - 1.0

Kl = koeficijent lift
zgrada bez lifta - 1.0
zgrada sa liftom - 1.3

Primer: Vračar, koeficijent 1.3, zgrada starija od 30g, ima lift

61 342 * 1.3 * 1.0 * 1.3 / 10000 = 10.37

znači: cena po m2 je minimalno 10.37 rsd mesečno

za stan od 35m2 - 362,95 rsd
za stan od 52m2 - 539,24 rsd
za stan od 75m2 - 777,75 rsd
za stan od 92m2 - 954,04 rsd

2 Likes

Formula za izračunavanje minimalnog iznosa naknade za prinudnog upravnika:

Cu = Cz x Kjls x Kpd / 1000

Cu = mesečni iznos naknade za upravljanje zgradom

Cz = iznos prosečne neto zarade za prethodnu godinu po opštinama

Kjls = koeficijent koji utvrđuje lokalna samouprava
ne može biti niži od 8

Kpd = koeficijent posebnog dela
za zgrade do 8 delova - 0.5
za zgrade od 8 do 30 delova - 0.6
za zgrade preko 30 delova - 0.7

Primer: Vračar, koeficijent 8, 16 stanova

61 342 * 8 * 0,6 / 1000 = 294,44rsd

2 Likes

Ukupno minimalno izdvajanje za "ogledni"stan od 52 m2 na Vračaru, u zgradi srednje veličine, sa liftom bi bilo:

minimalno tekuće održavanje: 478,47
minimalno investiciono održavanje: 539,24
prinudna uprava: 294,44rsd

ukupno: 1 312,15 rsd

Cena može samo preko toga. I naravno, uprava može da se radi volonterski.
Koliko ja računam, cena Gradskog stambenog za tekuće održavanje je iznad minimalno propisane cene već sada.

Izvinjavam se za gomilu postova, može neko i da spoji. Činilo mi se da se ovako lakše prati.

4 Likes

@Buba :trophy:
@Bella :trophy:
HVALA

@Pitula zna…pls share!

Ekoloska zastita je gradska taksa koja bi trebalo da doprinese zaštiti naše okoline i ulepšanju naše svakodnevice. Cena je 0,87 din/m2 za stanove, nema PDV-a za ovaj iznos. Taksa je definisana Odlukom o naknadi za zaštitu i unapredjivanje životne sredine na teritoriji grada Beograda.
Korišćenje sredstava je definisano u članu 12 navedene odluke:
Sredstva obezbeđena u skladu sa odredbama ove odluke, prihod su budžeta grada Beograda i usmeravaju se u celosti u Budžetski fond za zaštitu životne sredine grada Beograda (u daljem tekstu: Budžetski fond) u skladu sa zakonom.
Sredstva iz stava 1. ovog člana koriste se namenski za zaštitu i
unapređivanje životne sredine u skladu sa usvojenim godišnjim Programom
korišćenja sredstava Budžetskog fonda.Program korišćenja sredstava Budžetskog fonda za tekuću godinu donosi gradonačelnik grada Beograda, po prethodno pribavljenoj saglasnosti ministarstva nadležnog za zaštitu životne sredine u skladu sa zakonom.

U praksi i dalje niko zivi ne zna za koje namene se trose ova sredstva i da li se stvarno troše u skladu sa planovima. Nadam se da sam bar malo pomogao.

5 Likes

Evo da premestim ovde svoje pitanje:

Šta se dešava sa obaveznom rezervom koje zgrada ima na podračunu Stambenog?

Cekajte, sta je sad pa to? Jel su to one nase mesecne uplate u InfoStan ili?

1 Like

pa da … svi mi koji plaćamo sve ove godine Gradskom stambenom, smo plaćali, objektivno jadno i skupo, ali kakvo takvo održavanje zgrada … naše uplate odu na podračun naše zgrade, odatle se namiruje podizvođač koji pregleda, atestira i servisira lift (ako zgrada ima lift) … opravi se neki kvar u instalacijama kad se prijavi (stepenišno osvetljenje, po koji oluk i slično)… i tu ostane neki višak, ma koliko to preduzeće šampionski naduvava cene.

2 Likes

Infostan samo vrsi objedinjenu naplatu svih usluga.Vecina meša Infostan i Gradsko stambeno.Mi uplacujemo novac za odrzavanje zgrade gradskom stambeenom preko uplatnice infostana a onda oni njima prosledjuju novac.Gradsko stambeno,po ugovoru koji ima sa zgradama,naplacuje pausal svakog meseca,mojoj zgradi 6000 dinara.Dakle,taj novac uzme a da ne mora nista u zgradi da uradi.Ostali novac koji se uplacuje je nas,ali mi ne možemo da utičemo na njegovo trošenje.Pišemo zahtev da hoćemo nešto da uradimo u zgradi a onda oni odlučuju kada,koliko će da košta i ko će radove da izvodi.Zgodno zar ne

4 Likes

Vi bar pišete neki zahtev pa nešto izboksujete.

U mojoj zgradi su oni do sada sami i smišljali na šta će da utroše novac. Do te mere stanari kod mene, uključujući i ovoga što kao “vodi” zgradu nemaju predstavu kako to funkcioniše.

1 Like

Ex-predsednik Skupstine nase zgrade je hteo da raskine ugovor sa GS ali smo ipak odustali zbog jedine prednosti GS-a - naplate preko Infostana. Onda ne bismo imali nacina da nateramo komsije da dobrovljno plate tih 600rsd, pa cak ni 100rsd, ako bismo nasli za toliko jeftinijeg pruzaoca usluga “odrzavanja zgrade sa liftom”…

E pa zbog toga GS i opstaje.Nama nije važno što nas oni deru već se tešimo time da će bar neštko uraditi.Mora se menjati svest ljudi o svom novcu i svom zajedničkom prostoru o kojem smo dužni da vodimo računa.Ne možemo zgradu da uredimo a treba da uredimo grad i državu.Moraćemo svi poraditi na tome :slight_smile:

5 Likes

Slazem se, mada za nase neuredjeno drustvo su najvise krivi oni na vrhu, koji donose pravila, i koji daju primer nepostovanja istih…Posto se ove nase komsije, kada emigriraju u uredjene zemlje, odmah uklope i ponasaju kao i lokalni ljudi, ne kao ovde…

Oni se odazivaju i na pojedinačne pozive stanara čak i ako zgrada nema predsednika niti registrovanu skupštinu… njima i jeste cilj da što manje stanara zna šta oni zaista rade i kako i koliko naplaćuju uslugu koju polovično ili nekvalitetno obavljaju. Sve u nameri da napumpaju svoje račune a da za to niko ne pita. A ako se neko i seti da potraži izveštaj možete dobiti listinge i to samo do 5 godina unazad… dakle ako niko ne traži ništa 5 godina neće ni znati koliko para su oni pojeli… takvo stanje njima savršeno odgovara… dok mi ćutimo oni upumpavaju sebi naše pare… i cilj im je da nas uteraju u minuse… jer dok se ti monusi ne nadoknade nećete moći da ih skinete sa grbače… a dok su nam na grbači mogu da nastave da nas podkradaju.

5 Likes

Iskreno se nadam da ce se sa upravnicima i prof.upravnicima ipak malo uozbiljiti cela prica sa GS.Teši me ipak da su ljudi u većini slučajeva svesni kako to (ne)funkcioniše i uglavnom pitaju kako da raskinu ugovor.Ima i onih koji i ne znaju da mogu da traže finansijski izveštaj iz kojeg se bar vidi šta rade i koliko to naplaćuju.Trebaće vremena

2 Likes

Videh ovo pa reko da experti @Buba i @Bella prokomentarisu strucno.

:phone:

1 Like

U potpunosti tačno sve.Problem sa grejanjem u Beogradu je što se ono plaća po kvadratu.Dakle, u praksi,bili ne bili u stanu vi ga plaćate.Iz tog razloga nikome ne pada na pamet da smanji temperaturu u stanu kada nije tu,jer ne plaća po utrošku.Zamislite samo koje je to rasipanje energije.U starim zgradama su cevi vodjene tako da idu iz stana u stan vertikalno.To onda predstavlja tehnički problem u situaciji kada neko želi da se isključi sa grejanja.Takodje,vrlo je teško izvodljivo da se razdvoji voda u stanovima.Gde bi bili vodomeri i kako bi se očitavali?Sve u svemu sistem je napravljen tako plaćate uslugu koju ne koristite.Odete na odmor,a plaćate potrošnju vode po članu.Ne znam kako bi ovaj problem mogao da se reši u starim zgradama i da li uopšte ima volje da ga bilo ko rešava.

1 Like

Ono sto mene ovde hrabri je da je vise od 220 komentara napisano na ovaj tekst sto ce reci da narod ipak nije lud ali da nevidi resenje ovoga. :frowning:
https://www.blic.rs/forum/ak-i-tu-nas-varaju-ovo-je-est-najecih-naina-na-koj,3452074,czytaj-popularne.html

Steta sto novinari neinsistiraju na ovim temama. Izgleda je Strazbur za sve jedini spas.

1 Like

Problem sa očitavanjem vode niko ni ne želi da reši. I u novim zgradama je jedan vodomer, bar je tako u Naselju Stepa - nove zgrade, stari sistem…Grejanje je po utrošku, što je odlična stvar, ali sa vodom su potpuno zakazali…

1 Like