Kućni savet - Gradsko stambeno preduzeće


#1

Pocele su tribine o stanovanju po opštinama.Ono što me ne iznenadjuje jeste totalna nespremnost opštinskih službi da lodgovore na pitanja gradjana vezanih za rešavanje problema vezanih za život u zgradamaOno što me je prijatno iznenadilo jeste nezadovolhstvo gradjana Gradskim stambenim preduzecem i njihovim uslugama.Sve više gradjana shvata da nas oni otvoreno potkradaju ,rukovode našim novcem,naplacuju do 3 puta skuplje svaku uslugu.O tome da oni upravljaju našìm novcem,nadziru radove i biraju izvodjace da ne govirimo.


Kućni savet - upravljanje zgradom ili stanarima?
#2

@Buba imam pitanje za tebe, da li znas kakva je sudbina sredstava zgrade na racunu kod stambenog? da li tim sredstvima mozemo mi kao zajednica da raspolazemo, da li se ona prebacuju na nas racun kada ga otvorimo ili ne? kakva je sudbina tog novca? nas slucaj je da nemamo nista sto izdajemo i moramo sami da izdvajamo sredstva za odrzavanje


#3

Pitanje koje postavlja svako sa kim sam razgovarala u zadnje vreme.Elem sredstva kod gradskog stambenog su nasa a ne mozemo da rukovodimo njima.Znam da zvuci suludo ali je tako.Bez obzira sto imate sredstava na racunu oni su ti koji odlucuju.Ja sam trazila vrata jos u decembru prosle godine i jos mi nista nisu odgovorili.O tome cemo više pričati u sredu na ovoj tribini.To je veliki problem jer novac stoju kod njih a zgrade propadaju.Ali da bi se sa tim izborili moramo da ojacamo i da organizovano izvršimo pritisak na to preduzeće da se otvori.Vi možete da raskinete ugovor ali ne možete da prebacite sredstva.I zamisli da nemate novca na vašem racunu zgrade a desi se neka havarija.Ko će to da plati.Oni to znaju i drže nas zbog toga u nekoj vrsti ropstva rekla bih.A njihove usluge su 3 puta skuplje jer oni nemaju radnike vec angazuju pidizvodjače.Tražite finansijski izveštaj pa ćemo ga protumačiti


#4

… šta će biti sa novcem koji su godinama unazad izdvajali za Gradsko - stambeno, koje je bilo zaduženo za održavanje jednog broja zgrada? …

530din smo mesecno izdvajali za ovo decenijama a za krecenje,lift i sve ostalo u zgradi placali iz sopstvenog dzepa.


#5

Gradskom stambenom trenutno ne mozemo nista dok se ne stvori kriticna masa svesnih ljudi koji shvataju da nas ovi potkradaju.Prvo pitanje svih kod kojih sam držala skupštinu je upravo ovo pitanje.Novinari sa N1 su pitali ministarstvo.Oni kažu nismo nadležni za ugovorene odnose.Ide priča,verovatno tačna,da je fond prazan.Ranije su mi dostavljali finansijski izveštaj u roku od 5 dana ,sada mi rekli “pokvario im se softver” ha ha da li da im poverujemo


#6

Pa nije prazan, ja sam im danas uplatila 530din! :slight_smile:


Kućni savet - upravljanje zgradom ili stanarima?
#7

Zbog narastajućeg interesovanja, otvaramo poseban deo za omiljenu temu naše @Buba: Gradsko stambeno! Ne bi bilo loše da ovde nabacamo šta su kritike i eventualna pitanja za samo preduzeće pa da ih sistematski pritisnemo u nekom trenutku.


#8

Velika većina zgrada ima potpisan ugovor o održavanju zgrade sa Gradskim stambenim preduzećem.Na žalost velika većina takodje ne zna da može da im traži finansijski izveštaj svoje zgrade.Tu se vide sve intervencije koje su (ako su) izvršili u vašoj zgradi i upravo u tom izveštaju vidite koliko su puta njihove usluge skuplje od tržišnih.Posebna priča je to što ne možete da utičete na izbor izvodjača radova.Veoma često,čak iako zgrada ima novca,oni se oglušuju o zahteve koje im pošaljete.
Kakva su vaša iskustva sa ovim preduzećem?


#9

Da li taj finansijski izvestaj mogu i stanari da traze ili samo upravnici? Kako se sa GSP komunicira, preko email-a?


#10

Do sada su mogli samo predsednici i to sa pecatom SS.Ne znam da li može mejlom jer mora pisani zahtev overen pecatom


#11

Pošto je ovo i moje omiljeno preduzeće, samo da potvrdim da pojedinačan vlasnik ne može da uradi ništa, čak ni na šalteru. Finansijski izveštaj se predaje pismeno, pečatiran i praktično je u ranijem periodu mogao da ga dobije samo Predsednik kućnog savet.


#12

GSP novembarski racun tumacenje:

Izdvajanje za ekolosku zastitu, kome i za sta idu ti novci?
Odrzavanje zgrade podrazumeva sta? Novu fasadu, promenu sijalica, krecenje …
El, Energija sep 2017. jel to struja potrosena u zgradi za Septembar?


#13

#14

održavanje zgrade podrazumeva tekuće održavanje zgrade.Na njihovom sajtu (GS) imate tačno navedeno šta se pod tim podrazumeva.Fasadu svakako ne osim nekih sitnih popravki.Krov takodje,samo sitne popravke.Zajednička električna energija je stepenišno svetlo,strujа koju trosi podstanica ako je imate,lift… znači sve ono u zgradi što služi za zajedničku upotrebu.Ekološka taksa stvarno ne znam za šta ide.Mislim da niko i ne zna.


#15

Hvala @Buba … evo ga link za tekuce odzavanje, iskopala sam spisak pa da podelim - http://www.stambeno.com/rs/view/?Itemid=35&id=9


#16

Ono što može da se uradi, relativno lako, je da se otkaže čišćenje zgrade preko gradskog stambenog ukoliko imate tu nesreću da oni čiste vašu zgradu. Za novac koji se njima plaća može da se dobije mnogo bolja usluga.


#17

Tako je.Mi smo otkazali pre par godina.Uzme se formular za raskid ugovora potpiše ga 51% vlasnika stanova i to je to.Novac uplacujete na račun svoje zgrade i birate koga cete angažovati


#18

Na GS sajtu sam videla akciju zamene postanskih sanducica. Evo ga link
http://www.stambeno.com/rs/view/?id=343&catid=285&Itemid=94
Jel neko ovo odradio i kako je tekla zamena, kvalitet novih?
…nasi se bukvalno raspadaju.


#19

U februaru ove godine tražila izveštaj, dobila relativno brzo,za poslednjih 5 godina. U tom periodu izvršene su samo dve zamene svetlosnog automata.
Tražili čišćenje oluka od lišća i zamenu par crepova, dobili odgovor da mora da se radi ceo krov ( rađen pre 10 god ) i tražili smo betoniranje okrnjenog stepeništa, a kao odgovor dobili da treba da se radi predmer radova koji ako ne prihvatimo plaćamo 25 hiljada. Nismo pristali na te uslove.
Pre 20 dana podnela nove zahteve, opet čišćenje oluka,zamenu sandučića i ponudu za ulazna vrata.
Sa čišćenjem stalno imamo problem ali imam odličnu saradnju sa kontrolorom koga odmah zovem kad shvatim da su nas radnici preskočili.
Nas nekoliko bi rado raskinulo saradnju i preusmerilo novac na račun zgrade ali neće plaćati svi pa tako nismo ništa uradili.


#20

Po zakonu o stanovanju tekuće održavanje se plaća po stanu a investiciono po kvadratu.Ukoliko neko ne plati održavanje za 1 mesec,upravnik ili profesionalni upravnik moraju da prijave komunalnom inspektoru.On onda izriče kaznu od 5000 dinara fizičkom licu kao vlasniku stana
(član 132 Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 5.000,00 dinara kazniće se fizičko lice ako:
5) ne učestvuje u troškovima održavanja zajedničkih delova zgrade i zemljišta za redovnu upotrebu zgrade i upravljanja zgradom iz člana 63. stav 1. ovog zakona.)

Koliko će se ovo primenjivati,videćemo.U principu najbolje bi bilo da stanari sami rukovode sredstvima koja izdvajaju za održavanje svoje zgrade jer je Gradsko stambeno preduzeće u suštini,samo posrednik izmedju nas i majstora.I tu svoju uslugu naplaćuje.