Glavna železnička stanica

Premeštanje Glavne železničke stanice je jedan od najvećih urbanističkih zločina koje je projekat Beograd na vodi izazvao. Mislim da bi trebalo uložiti maksimum napora da se obavesti javnost kakve će sve posledice ta odluka da ima na putnički železnički saobraćaj u Beogradu. Ljudi koji putuju železnicom već sad vide da je nemoguće civilizovano putovati sa nezavršenih stanica Prokop, Novi Beograd i Topčider. Treba pokušati da se stopira ta odluka pre nego što potpuno uklone železničku infrastrukturu sa lokacije Savskog amfiteatra, jer u suprotnom će nas dovesti pred svršen čin i biće nemoguće vratiti železnicu u pređašnje stanje.

4 Likes

Odlična ideja. Moj ćale ide često vozom u selo i sad sa Prokopa je pakao. Busom je maltene nemoguće stići, a ni otići sa stanice jer taj neki lokalni bus ide valjda na pola sata, nedeljom na 45min ili 1h i to recimo samo do 7 uveče. To je toliko neverovatno da sam mislio da me zajebava. Nemoguće da su toliko glupi, nesposobni i nezainteresovani.
Njegova sreća je što je relativno blizi Tošinom Bunaru, pa ide beovozom do prokopa.

1 Like

Био сам покренуо петицију за опстанак железничке станице.

Jа сам сам у Холандији, а да сам у Србији, организовао би протесте на Савском тргу, са НДМБГД или без, сваког петка у 18:00. Осим путника железнице, у центру Београда су непожељни:

  • Даљински путници аутобусом
  • Приградски путници за Сремчицу, Моштаницу, Сурчин, Обреновац, Сопот, Лазаревац…

Делити летке људима, са позивом сваки петак у 18:00.
Отворио сам био везано за то у групи “Саобраћај” тему “Железнички и друмски даљински саобраћај”.

Ljudi, jel moze neki primer glavnog grada u svetu gde glavna zeleznicka nije u centru grada?

1 Like

U Glavnoj železničkoj stanici treba ostaviti dovoljno koloseka (4 ili 6), koji bi opsluživali međunarodne vozove koji svoje putovanje počinju ili završavaju u Beogradu. Toliki broj koloseka može ili ostati na trenutnom nivou ili biti ukopan, tako da ne utiče ni na koji način ni na Beograd na vodi (u datom stanju, ne određujem se vrednosno prema projektu, pogotovo jer je ugovor republički a ne gradski).
Takođe, Glavna bi se u budućnosti mogla koristiti za potencijalnu prugu do Obrenovca, kao početna/završna stanica nove linije BG voza.

Prokop treba koristiti za domaće polaske i međunarodne prolazne vozove, ali tek nakon što postane potpuno funkcionalna i povezana sa ostatkom grada, i sa linijom teškog metroa.

1 Like

Е павиди, такво стручно мишљење је постојало и у Генералном урбанистичком плану какав је важио до 2014. године, изузев пруге за Обреновац. Веза са Обреновцем је планирана преко Сурчина, што је сулудо из више разлога (дужа путања, два преласка Саве, већи трошкови одржавања, мањи капацитет).

Buduci da sam unutar ugostiteljskog sektora, bio sam zblanut podatkom da moj gost koji je trebao krenuti put primorja, da bi uhvatio voz za Bar, mora da se dokopa stanice Topcider :dizzy_face:

Donedavno ta najstarija (jos uvek u upotrebi) stanica sa kraja 19og veka je ponovo stavljena u pogon, sto ne samo da komplikuje pronalazenje iste vec i skrnavi taj istorijski objekat. Da sve ne bude tek tako jednostavno, ispostavilo se da korisnicke sluzbe Zeleznice Srbija ne upozoravaju putnike na ovu eventualnost. Nekoliko domacih putnika je tako izvisilo za prevoz jer su po vekovnom automatizmu hteli da krenu sa Gl.stanice.

Tek na peronima ih je docekao taj otresito izgovoreni podatak da su na pogresnom mestu.

Bilo kako bilo, uranili su sa svojim rasturanjem necega sto nikad nije smelo biti njihovo (u rukama).
Kad treba rusiti, tu su prvi a do tada kud koji mili moji…nit imamo NBGD stanicu nit substitucije, sem par trosnih lokacija kojima ce nas maltretirati da ih se dokopavamo kako znamo i umemo.

Treba nam diverzija a la Prle i Tihi:smirk:

Ukidanje Železničke stanice Beograd je dovoljno važan razlog da samo zbog toga dođem u Beograd da mitingujem! Ne davimo Beograd je, sem Akse i Bakića, potpuno ignorisao ovu temu! Pa u pitanju su centralna autobuska i železnička stanica cele Srbije! Tu su fakulteti, muzeji, ministarstva, ambasade, RTS, narodna banka… koje pripadaju celoj Srbiji, i koje su u toku cele moderne istorije Srbije bile lako dostupne!

Protest je u subotu 30.6.2018. u 18:00!

Зар измештање Гл. жел. станице није на дневном реду још од 60-тих, другари? Зар још тада, пре пола века, није одлучено да се саобраћај измести у Прокоп, и то из истих разлога - да “Београд сиђе на реке” и да Гл. жел. станица не буде “слепо црево”? Слажем се да ова актуелна власт ради наврат-нанос, половично и килаво (све у складу с “нашим идентитетом”), али све власти још од “друга Тите” наовамо су радиле све исто и по истим плановима, само много килавије!! Зар не видите, Београђани, да вам је Београд пун рупа и рушевина још од 1941-ве, које су “социјално одговорне власти” просто оставиле да зјапе деценијама и деценијама?! Зар не видите да вам је град пун “привремених објеката” који би, да се ви питате, надживели римски колосеум!? Ни кад су ономад рушили Јатаган-малу да саграде “Прокоп”, нити кад су рушили уджерице да подигну Сава центар, нису питали за мишљење ни незадовољно граџанство, зар не?! Разумите, ако можете, да не живите у Амстердаму него у Београду на брдовитом Балкану и да вам је, историјски гледано, данас боље него што вам је икада било (и без сумње боље но што сте својим радом и залагњем заслужили), да ћете сходно томе све што слади добити “по балкански”, а не “по холандски”, и да чак ни у том Амстердаму не бива све “како Бог заповеда” и читавом селу на вољу! Од вашег “митинговања” нема и не може да буде фајде, изузев тога што су се “двоје тако смували”…

1 Like