Železnički i drumski daljinski saobraćaj

Ova tema je vrlo važna. Vezano za “Beograd na vodi”, jako važan nedostatak celog poduhvata je način na koji se rešava daljinski drumski i železnički prevoz. Osim što će se sa novim železničkom i autobuskom stanicom produžiti kretanja kroz grad i do krajnjeg cilja, predstavljaju i šamar provinciji, da su oni nepoželjni u fensi centru, sa torbekanjama, kantama sira, korpama jabuka itd. Kao da to nisu naši ljudi!

3 Likes

Za početak potpuno je besmisleno što voz ide samo do Ovče a ne do Pančeva. Nikakvog smisla i logike tu nema, a opet, tako je.

2 Likes

To je paradoks nad paradoksima. Nova infrastruktura, na vrlo jako transportnom toku, sa jadnim korišćenjem. U Zakonu o javnoj komunalnoj delatnosti je lepo napisano da autobuski prevoz spada u komunalnu delatnost, a železnički ne. Tako da gradonačelnik Pančeva laže! Grad Beograd iznajmljuje od Srbija voza garniture po kilometru. Sa te strane, ista garnitura može produžiti do Pančeva, i imati drugi sistem naplate na drugom delu linije. Tehničkih rešenja ima nekoliko, a odlazak za Pančevo bez presedanja je interes Beograda. Razlog je alternativa za zagušenja saobraćaja, kao i bolje korišćenje kapaciteta vozova.

1 Like

Ево нацрта текста петиције коју спремамо

Главној железничкој станици је место у центру Београда
Железничка ван центра = земља трећег света.
_Ми доле потписани пунолетни грађани Србије захтевамо да путничка железничка станица остане уз историјски, административни, културни, образовни и туристички центар Београда. Пот тим се подразумева останак садашње Железничке станице на Савском тргу, у односу на коју се Београд развијао као престоница и једна од најважнијих метропола у Југоисточној Европи. _
У односу на Железничку станицу се се више од једног века развијале улична и трамвајска мрежа, занатске и трговачке четврти, хотели, најпрестижније средње школе (Никола Тесла, Математичка и Филолошка гимназија), централне зграде институција државног значаја, _чворишта јавног превоза, већина амбасада, односно све од чега је Прокоп предалеко. _
_У земљама првог и другог света, па и земљама трећег света које имају визију развоја, управо локације уз активне железничке станице су највредније оним инвеститорима који то заиста и јесу! Разлог је што је железница једини транспортни систем који има техничких могућности да брзо, економично и директно превезе велики број људи са великих раздаљина, а да притом заузима минималну површину. Након уклањања некоришћених магацина, барака, аутобуских паркиралишта, бетонске базе, потпуно је јасно видљиво колико мало простора заузима путничка железница у Савском амфитеатру. _
Економски разумне владе света када улажу у нове велике железничке станице попут Прокопа, то раде ради повећања капаците и формирања нових развојних зона. Никада како би прекинуле развој везан за локације старих железничких станица, и ради приватне градње на пар хектара колико функционалне путничке станице користе у центру града. Постоје у свету случејеви када и тих пар хектара желе да се пренамене, а тада такве железничке станице постају подземне на истом месту.

Da li da dozvolimo da se ukine Železnička stanica Beograd, da se prekine kontinuitet razvoja, da se centar Beograda postavi kao mesto nepristupačno i zabranjeno za sve one koji nisu iz Beograda? Možda i uspe ekonomski nepismenim oportunistima da razruše infrastrukturu gradskog, republičkog i međunarodnog značaja radi 2-3 hektara zemljišta za privatnu gradnju, ali ne smemo sebi da dozvolimo da nismo ni pokušali da se pobunimo!

Potpišite i delite! Ovo je istovremeno i proba naše sposobnosti da preko interneta širimo inicijative.
https://www.peticije24.com/191894

2 Likes

Dopada mi se što tekst pokriva konkretna i aktuelna pitanja ali ja i dalje nisam pametan oko uvodnih teza fundamentalno osporavaju prokop. Ne kažem da nisu u pravu samo mi je to mnogo krupnije pitnje koje ne mogu da sažvaćem da bih imao ili podržao stav.

Generalno i meni kao laiku deluje da je Prokop naprosto prevelik za Beograd i njegov obim železnice. Opet, sećam se da je u planu iz 2003 viđen da bude glavna žs, a da je postojećoj bila zamišljena prenamena u čisto putničku stanicu.

Koji bi onda bio optimalan vid razvoja prokopa, kompatibilan sa postojećom stanicom?

1 Like

Чланак изашао под мојим именом.

Још један добар чланак:

BlockquoteIpak, mnogo smehotresnija je najava da će još jedna genijalna “zamisao”, a to je da uklanjanje najstarijeg mosta na Savi, neće izazvati prekid saobraćaja. Uopšte.

No, kada ostavimo smeh, loše izgovore i fikciju po strani i pogledamo istini u lice, ostaju pravi motivi za ove urbanističke egzibicije, a to su interesne grupe.

Sa jedne strane oko projekta na Savamali okupile su se SNS interesdžije pojačane arapskim investitorom. Podsetimo, osim pomenutog neracionalnog i neplanskog izmeštanja i rušenja najstarijeg beogradskog mosta, tu su takođe neplansko izmeštaje železničke i autobuske stanice stanice čija će posledica biti višegodišnji saobraćajni kolaps. I to je samo deo priče.

2 Likes