Železnički i drumski daljinski saobraćaj


#1

Ova tema je vrlo važna. Vezano za “Beograd na vodi”, jako važan nedostatak celog poduhvata je način na koji se rešava daljinski drumski i železnički prevoz. Osim što će se sa novim železničkom i autobuskom stanicom produžiti kretanja kroz grad i do krajnjeg cilja, predstavljaju i šamar provinciji, da su oni nepoželjni u fensi centru, sa torbekanjama, kantama sira, korpama jabuka itd. Kao da to nisu naši ljudi!


Glavna železnička stanica
#2

Za početak potpuno je besmisleno što voz ide samo do Ovče a ne do Pančeva. Nikakvog smisla i logike tu nema, a opet, tako je.


#3

To je paradoks nad paradoksima. Nova infrastruktura, na vrlo jako transportnom toku, sa jadnim korišćenjem. U Zakonu o javnoj komunalnoj delatnosti je lepo napisano da autobuski prevoz spada u komunalnu delatnost, a železnički ne. Tako da gradonačelnik Pančeva laže! Grad Beograd iznajmljuje od Srbija voza garniture po kilometru. Sa te strane, ista garnitura može produžiti do Pančeva, i imati drugi sistem naplate na drugom delu linije. Tehničkih rešenja ima nekoliko, a odlazak za Pančevo bez presedanja je interes Beograda. Razlog je alternativa za zagušenja saobraćaja, kao i bolje korišćenje kapaciteta vozova.


#4

Ево нацрта текста петиције коју спремамо

Главној железничкој станици је место у центру Београда
Железничка ван центра = земља трећег света.
_Ми доле потписани пунолетни грађани Србије захтевамо да путничка железничка станица остане уз историјски, административни, културни, образовни и туристички центар Београда. Пот тим се подразумева останак садашње Железничке станице на Савском тргу, у односу на коју се Београд развијао као престоница и једна од најважнијих метропола у Југоисточној Европи. _
У односу на Железничку станицу се се више од једног века развијале улична и трамвајска мрежа, занатске и трговачке четврти, хотели, најпрестижније средње школе (Никола Тесла, Математичка и Филолошка гимназија), централне зграде институција државног значаја, _чворишта јавног превоза, већина амбасада, односно све од чега је Прокоп предалеко. _
_У земљама првог и другог света, па и земљама трећег света које имају визију развоја, управо локације уз активне железничке станице су највредније оним инвеститорима који то заиста и јесу! Разлог је што је железница једини транспортни систем који има техничких могућности да брзо, економично и директно превезе велики број људи са великих раздаљина, а да притом заузима минималну површину. Након уклањања некоришћених магацина, барака, аутобуских паркиралишта, бетонске базе, потпуно је јасно видљиво колико мало простора заузима путничка железница у Савском амфитеатру. _
Економски разумне владе света када улажу у нове велике железничке станице попут Прокопа, то раде ради повећања капаците и формирања нових развојних зона. Никада како би прекинуле развој везан за локације старих железничких станица, и ради приватне градње на пар хектара колико функционалне путничке станице користе у центру града. Постоје у свету случејеви када и тих пар хектара желе да се пренамене, а тада такве железничке станице постају подземне на истом месту.


#5

Da li da dozvolimo da se ukine Železnička stanica Beograd, da se prekine kontinuitet razvoja, da se centar Beograda postavi kao mesto nepristupačno i zabranjeno za sve one koji nisu iz Beograda? Možda i uspe ekonomski nepismenim oportunistima da razruše infrastrukturu gradskog, republičkog i međunarodnog značaja radi 2-3 hektara zemljišta za privatnu gradnju, ali ne smemo sebi da dozvolimo da nismo ni pokušali da se pobunimo!

Potpišite i delite! Ovo je istovremeno i proba naše sposobnosti da preko interneta širimo inicijative.
https://www.peticije24.com/191894


#6

Dopada mi se što tekst pokriva konkretna i aktuelna pitanja ali ja i dalje nisam pametan oko uvodnih teza fundamentalno osporavaju prokop. Ne kažem da nisu u pravu samo mi je to mnogo krupnije pitnje koje ne mogu da sažvaćem da bih imao ili podržao stav.

Generalno i meni kao laiku deluje da je Prokop naprosto prevelik za Beograd i njegov obim železnice. Opet, sećam se da je u planu iz 2003 viđen da bude glavna žs, a da je postojećoj bila zamišljena prenamena u čisto putničku stanicu.

Koji bi onda bio optimalan vid razvoja prokopa, kompatibilan sa postojećom stanicom?


#7

Чланак изашао под мојим именом.

Још један добар чланак:

BlockquoteIpak, mnogo smehotresnija je najava da će još jedna genijalna “zamisao”, a to je da uklanjanje najstarijeg mosta na Savi, neće izazvati prekid saobraćaja. Uopšte.

No, kada ostavimo smeh, loše izgovore i fikciju po strani i pogledamo istini u lice, ostaju pravi motivi za ove urbanističke egzibicije, a to su interesne grupe.

Sa jedne strane oko projekta na Savamali okupile su se SNS interesdžije pojačane arapskim investitorom. Podsetimo, osim pomenutog neracionalnog i neplanskog izmeštanja i rušenja najstarijeg beogradskog mosta, tu su takođe neplansko izmeštaje železničke i autobuske stanice stanice čija će posledica biti višegodišnji saobraćajni kolaps. I to je samo deo priče.