Trenutna gradilišta

Čini mi se da nigde nema teme o aktuelnim gradilištima, a Beograd je trenutno najživlji po tom pitanju još od odlaska Đilasa i izgradnje Mosta na Adi. Ovo je bitno da bi bili upoznati sa time kako se oni pripremaju za izbore i šta će im biti glavni aduti.

  • Brankov Most, uzvodna strana
  • Slavija
  • Bul. Oslobođenja I deo
  • Bul. Oslobođenja drugi deo
  • Ruzveltova
  • Kosančićev Venac
  • Širenje pešačke zone
  • Skver kod DOB-a
  • Kalenić pijaca
  • Beograd na vodi

Zanimljiva stvar prilikom rekonstrukcije Slavije, Bulevara Oslobođenja i Ruzveltove je bizarno nizak kvalitet radova.

Pri ranijim rekonstrukcijama glavnih ulica održavan je standard kompletne rekonstrukcije tj. menjanja svih instalacija ispod zemlje i izgradnja novog površinskog sloja.
Pri sadašnjim rekonstrukcijama menja se samo površinski sloj. U ovim ulicama bageri idu duboko samo do malo ispod stare kaldrme, naspu nove količine šljunka, utabaju i preko toga prave tramvajske baštice i kolovoz. Pošto je u ovim ulicama kaldrma postavljanja još pre WWII veliki deo vodovodnih, električnih i komunikacionih instalacija datira još iz tog vremena, kada na to dodamo cirkus pošto je svako postavljao kuda je želeo i šta je želeo dolazimo do jako loše stvari.

Da bi vam dočarao kolii je to problem opisaću ukratko izgradnju tramvajske pruge. Na utabanom sloju zemlje se postavlja sloj šljunka koji se takođe nabija, onda se na njemu u oplati izlivaju betonski temelji debljine oko 40-50cm. Kada se oni stegnu na njima se buše rupe za pričvršćivanje šina. Pri postavljanju šina one se oblažu gumenom opnom koja služi d abi se smanjile vibracije, a onda se sve to naliva betonom do vrha, kada se beton stegne onda se potez oo šina širine par centimetara seče i tu se naliva guma. Znači sve u svemu jedan komplikovan i dug proces koji zahteva kvalitet radova.
Pri pucanju neke instalacije ispod ovakvu konstrukciju uopšte nije moguće lako i brzo “Demontirati” i “Montirati”.

Pri rekonstrukciji Nemanjine, Bulevara i Stepe instalacije su izmeštane ispod kolovoza da bi prilikom kvarova bio lakši pristup, a u ulicama koje se rekonstruišu instalacije verovatno idu svuda. Ovo je skandal jer je rekonstrukcija ulica skupa i pravi velike saobraćajne probleme i one se rade da bi trajale desetinama godina. Sa ovakvim načinom rada mi ćemo morati za deset godina sve ulice opet da rušimo da bi došli do instalacija i da bi ih zamenili.

1 Like

Čini se da je sve još bizarnije, sudeći po onome što sam čuo od jednog radnika sa ovih gradilišta.

Naime, po njegovim rečima, u Ruzveltovoj nije ni bilo nabijanja podloge pre asfaltiranja, a čini se da je tako rađeno i u Mije Kovačevića. Rezultat koji će uslediti je rapidno propadanje asfaltirane površine, pucanje i stvaranje rupa (sinkhole).

Ovo sečenje betona oko šina je moglo da se izbegne običnim šalovanjem (pravljenjem kalupa od dasaka), ali ovako je valjda skuplje i duže traju radovi. Nije mi poznato koliko ovo sečenje utiče na kvalitet već izvedenih radova, odnosno na čvrstinu izlivenog betona.

Naravno, potpuno je suludo raditi bilo šta ovog obima bez radova na podzemnim instalacijama svih tipova što čitavu ovu “rekonstrukciju” čini potpuno besmislenom. Negde bi ovo moglo da se nazove i krivičnim delom.

1 Like

@Milos_Starcevic ima tema o rekonstrukcijama, pa u nju mozemo razne vesti i najave, a ovde o novo planiranim gradjenjima.
Idealno bi bilo da posle najave svaki projekat postane posebna tema u kojoj razgovaramo konkretnije.

Evo malo rendera + fotografija radova ispred Doma omladine i kod Kalenić pijace.
http://beobuild.rs/uređenje-dva-gradska-platoa-p2735.html

Evo malo rokova…