Pančevački most

Otvaram temu sa tekstom iz današnjeg Danas-a o katastrofalnom stanju mosta:

e svašta, ja sam bio uveren da su ga sovjeti renovirali, kad ono švaba tri put. most redefinisao pojam nemačkog kvaliteta.

otkad znam za sebe predviđen je za sanaciju jer “samo što nije”. malo sam izgubio praćenje poslednjih deset godina ali mislim da je najluđi gaf 2004te ispalila marija rašeta vukosavljević koja je rekla otprilike da ni ne mora da se renovira, jer evo jedan kolosek se ni ne koristi. :smiley:

sve u svemu, neverovatno da se do sada nije srušio. 2000te je kolabirao jedan krak petlje na paliulskoj strani. to je bio pakao od gužvi. i ako se bude renovirao naizmenično, morace za dnevni saobraćaj da se montira neki pontonac. ili to ili samo nocu da rade.

1 Like

@zbukvic da li moze neki update iz tvog iskustva tj sta se desava sa ping-pongom sa nadleznostima…

1 Like

Pa ovako, borba za popravku pešačkih staza na Pančevcu traje već četiri godine, i svodi se na ping pong nadležnosti između Grada i Republike.

Prema Zakonu o javnim putevima, Grad je dužan da napravi i održava pešačke staze na državnom putu (što Pančevac jeste , državni put 1B reda) koji prolazi kroz naselje.

Sa druge strane, Grad tvrdi da su pešačke staze napravljene pre donošenja Zakona o javnim putevima, a da je za dodatnu izgradnju staza potrebno napraviti PDR i definisati ih planom višeg reda.

Gradska inspekcija je priznala nadležnost Grada nad trotoaraima na pristupnim rampama, ali su oni i pored toga odbili da ih održavaju.

Jedno vreme su iz Grada tvrdili čak i da su to tzv. reverzibilne staze koje služe isključivo za popravku mosta.

Na kraju, uspeli smo da izdejstvujemo rešenje državnog inspektora za puteve koji je doneo nalog da se staze detaljno i kompletno rekonstruišu.

Putevi Srbije su se na ovo oglušili, i uradili samo sitnija krpljenja, umesto da staze komplet preasfaltiraju.

Da sumiram, obzirom da je u Gradu i na Republici ista vlast, odnosno partija SNS, smatram ovo javašlukom na svim nivoima vlasti. Ne treba da nas interesuju detalji, već rok rešavanja problema, koji se ni ne nazire.
Ne mogu čak ni da se dogovore ko je nadležan za svetiljke, pa kad neku vozilo izvali i sruši banderu, ne zna se ko je nadležan da postavi novu.

2 Likes

Sta mislite da je osnovni motiv za ovakav tretman mosta? Da li je, što kaže @zbukvic javašluk, da li u pitanju to što je problem kompleksan pa ne bi da ulaze u njega, da li se radi o tom nekom odnosu prema levoj obali Dunava koja nije toliko bitna …

1 Like

Osnovni problem je ko je upravljač puta odnosno mosta.
Najverovatnije nije došlo do zvanične primopredaje upravljanja, to je proces koji se iz nerazumljivih razloga oteže godinama.

Imali smo skoro slučaj da MGSI demantuje da Pupinov most nema upotrebnu dozvolu:

1 Like

Znači, nekakav mix javašluka, ignorisanja činjenica radi ne gomilanja posla, i zanemarivanje javne bezbednosti…

1 Like

Da.

Zato nam (hitno) treba šema po kojoj se ovo radi.

Ogroman je posao pred nama ako želimo da definišemo novu politiku i način upravljanja gradom.

1 Like

Ja bih rekao i da ih je briga za levu obalu. Kolovoz na Pančevcu se sanira redovno, i nema većih oštećenja. Sad, potezati mehanizaciju i usporavati saobraćaj zbog pešačke staze , ko još tuda ide peške, zaboga, osim ovih što hoće da skoče, pa ih izvadi Renato sa čamcem ? Ono na šta ja idem je oštećenje same konstrukcije te staze, slično kao na Brankovom. Kroz ta oštećenja zimi ulaze sneg i led, i širenjem se rupe povećavaju, a konstrukcija dodatno truli jer vlaga plus metal plus vazduh.

Dakle, da bi se sama konstrukcija sačuvala, neophodno je uraditi rekonstrukciju tih pragova, što je Mostogradnja i radila do pre tri četiri godine, po ugovoru. Kad sam ja krenuo da ih stiskam, onda su krenuli da se dobacuju sa nadležnostima.

Naravno, čim siđeš sa Pančevca u Krnjaču, jasno ti je da se javašluk nastavlja divljom gradnjom, đubretom pored puta, zatrpanim atmosferskim kanalima u koje se izliva fekalna i tehnička voda. Na moje prijave za trotoare (oštećenja, objekti na pešačkim tokovima, prljavi kanali) se oglušuju već godinama. Jedino što se s vremena na vreme uradi je kolovoz. Dakle, sekretaru, idealno mesto da dođeš i da ih “lokalno” potkačiš. Po meni, sve stvari koje mogu da se reše uz malo sredstava i strožu komunalnu i urbanističku disciplinu, ali ih je briga. Zicer. :slight_smile:

2 Likes

Probao sam od ovoga što smo pisali i koristeći ovaj tekst u Danasu, da sastavim jedan tekstić za našu mapu žarišta… recite ako bi nešto menjali

Pančevački most
Iako Pančevac od skoro nije jedini most koji povezuje levu obalu Dunava sa Beogradom, on je za preko sto dvadeset hiljada ljudi koji žive sa druge strane glavna saobraćajna veza sa ostatkom grada. Dnevno ga koristi preko 100.000 automobila, autobusa, kamiona, a pored toga njime saobraćaju i vozovi. Uprkos tome, ovaj most je u katastrofalnom stanju, nebezbedan, nefunkcionalan, bez adekvatne rasvete, bez pešačkih staza i trotoara, bez adekvatnog održavanja…
Ograda mosta je zarđala i dotrajala, na mnogim delovima je polomljena. Staza za pešake prepuna je rupa, ponegde obrasla travom, a pre svega nebezbedna za prolazak. Noseći stubovi na prilazima mostu, gledani odozdo, izgledaju dotrajalo i kao da jedva drže kolovozne trake. Glavna konstrukcija mosta takođe je zarđala i decenijama neprefarbana. Poslednja velika rekonstrukcija mosta urađena je davne 1965. godine, a u skorije vreme, pre deset godina urađeni su radovi na pristupnim saobraćajnicama i petljama, ojačani su potporni stubovi ispod dela mosta koji je nad vodom, rađeni su pristupni delovi, odnosno petlje, s obe strane mosta i tu se stalo. Glavni i veći deo mosta nije rekonstruisan.
Udruženje Ulice za bicikliste već črtiri godine vodi borbu za popravku pešačkih staza na Pančevcu i svodi se na ping pong nadležnosti između Grada i Republike. Ukratko, a nije bilo kratko bavljenje ovim problemom, ni Grad ni Republika ne žele da se bave sređivanjem pešačkih staza, a ne mogu čak ni da se dogovore ko je nadležan za svetiljke, pa kad neku vozilo izvali i sruši banderu, ne zna se ko je nadležan da postavi novu.
Šta je motiv za ovakav odnos prema glavnom pravcu saobraćaja preko sto hiljada ljudi koji svakodnevno putuju preko Pančevca? Čini se da je ovo još jedan dokaz da je za gradsku vlast leva obala Dunava područje Beograda drugog ili trećeg reda. Primera gde ovo vidimo je puno, od nedostajuće kanalizacije, nagomilanog otpada pored puta, zapušenih i zagađenih atmosferskih kanala u koje se izliva fekalna i tehnička voda, preko divlje gradnje i nedostatka društvenih sadržaja. Trotoari i drugi javni prostori i pored prijava gra]ana se ne uređuju, a jedino na šta se obraća pažnja je kolovoz. Valjda je jasno da on služi samo da se kroz ta naselja prođe.
Kako je moguće da ovaj most i njegova sanacija, pored tolikog značaja koje ima za Borču, Sebeš, Krnjaču i sva druga naselja leve obale, nisu prioritet gradskih vlasti je prosto bizarno. U poređenju sa projektima poput muzičke fontane ili novogodišnje rasvete u koje u uloženi milioni našeg novca, Pančevac je od svakodnevnog životnog značaja građana.

Sve detalje možete naći na forumu inicijative Ne da(vi)mo Beograd na linku


Odličan tekst o Pančevačkom mostu u dnevnim novinama Danas

5 Likes

“Ja tu ne bi ništa mjenjo”

B92: “‘Pančevac’ može da mi se sruši ispred zgrade” http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2017&mm=11&dd=23&nav_id=1328738

Ne, nije zbog izbora… :roll_eyes:

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović
najavila je da će Pančevački most u 2018. godini biti potpuno sređen.

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2018&mm=01&dd=30&nav_id=1353010

1 Like

Da, bas za to slikanje su danas tamo bili malo i da pociste djubre. :radioactive:
Nema sta, odlicna sinhronizacija predizbornih aktivnosti.
http://www.bgportal.rs/#/info/8988

Затварају илегалне шљункаре око Панчевачког моста


Shared via Вечерње Новости Android app