Gradsko stambeno - zajednička tužba

Naša zgrada na Vračaru ima problema sa liftom. Pre dva meseca je rađen remont motora. Od tada se lift kvario već četiri puta (iako je postrojenje pregledano pri puštanju lifta u rad i rečeno nam je da je sve u redu). Pre dve nedelje su, samoinicijativno, dolazili tri dana uzastopno da rade “tehnički pregled”. Nedelju dana posle toga, lift se pokvario dva puta. U međuvremenu smo tražili finansijski izveštaj sa računa za investiciono održavanje do trenutka prijema zahteva (septembar, ponovljen zahtev oktobar) i dobili izveštaj posle dva meseca, samo do februara ove godine. Tome zaista nema kraja. Ali, umesto da se žalimo jedni drugima, hajde nešto da probamo da uradimo. Gradsko stambeno i Vodovod i kanalizacija su firme koje su zainteresovanje samo za otimanje para. Ako ne rade dobro svoj posao, mi korisnici im ne možemo ništa. Hajde da to promenimo? Da li mi možemo da se organizujemo, da napravimo neko udruženje ili nešto slično, pa da tu bude pravnika, koji će saviti tabak i tužiti sve te javne firme koje se ponašaju kao da nam čine uslugu kada (loše) rade svoj posao? Ako svi zajedno podnesemo tužbu (jedno sto zgrada u Bg), i tražimo odštetu za neadekvatne usluge, biće neke reakcije. Sigurna sam. Pozdrav svima

3 Likes

Juče sam uspela u jednoj zgradi da razotkrijem prevaru zvanu računi Vodovoda za septembar gde je ukupna potrošnja vode manja od one koju su oni fakturisali u septembru.Po fazonu ako prodje pridje.Žena dobila 25mkubnih mesečnu potrošnju a živi sama

2 Likes

Znam. Moja zgrada isto ima problem sa vodovodom i sa gradskim stambenim. Dve porodice su dobile račun samo za vodu 5.000 RSD. Istovremeno, hemijsko čišćenje, koje koristi značajno više vode od bilo koje prosečne porodice (i ima sopstveni vodomer), plaća mesečno paušalni iznos od 3.000-4.000 RSD!?!?! Niko ne mora biti mnogo pametan da bi shvatio da je ovde nešto nenormalno. Dakle, na svakom koraku se otimaju pare od nas, a mi ih ne možemo nikako naterati da to prestanu da rade. Osim zajedničkom tužbom.

1 Like

Mozemo da proveravamo sami stanje i da uporedjujemo sa njihovim i da im pokazemo da nismo ovce za sisanje odnosno da shvate da su pod kontrolom.Videcu da li neko od medoja hoce da objavi ovo sa vodovodom.Ja imam i dokaz jer sam slikala vodomer.

3 Likes

Moja komšinica je to radila i videla je da je naplata uvek veća od očitanog. Kada im je to rekla (u vodovodu), ništa od toga nije bilo. Mislim da su nas dosta maltretirali. Ne treba niko da gubi vreme da bi dokazivao nešto što je svima jasno. Očigledno je da je naplata vode paušalna. Odnosno, kako vodovod želi. Nema nikakvih pravila. Iznosi za vodu po jednoj osobi variraju ne samo u jednoj zgradi nego i po zgradama. S obzirom da vodomer ne postoji u pojedinačnim stanovima, očigledno je da je to odokativna metoda naplate vode. Dakle, to MORA da se promeni. Mora da se menja način naplate. Moraju da se stave vodomeri za svaki stan, o trošku vodovoda, tako da svako može da zna tačno koliko je vode potrošio. Dok se to ne desi, sve ostalo je lov u mutnom.

1 Like

niky hajde daj mi podatke o kojim liftovima je rec? imas knjige liftova pa prepisi.takodje morasdoci u posed i knjige sertifikovanog tela za kontrolu liftova.kod nas su elkont,jugoinspekt i operativni inzinjering.ti zadnji su muljatori. u sustini je lako doci do informacija ako imas nekog ko se bavi tim poslom.mi smo u bloku 700 upali u vrzino kolo sa bivsim upravnikom pa smo bili prinudjeni da se bavimo i liftovima. u sustini najbolja opcija je ako imate mesecne prihode od iznajmljivanja zajednickih prostora. zaobidjes gradsko stambeno. oni uzimaju na tenderu izvodjace. ovde se zna ko sta moze,annd vasic,balkan lift,vojno stambeno,pojavili su se i orona liftovi iz spanije,zastupa ih neka firma koja ima servis.daka je isto u nekom rangu. inace glavna stvar je modernizacija tj ugradnja komandne table koja je automatizovana i ima jedan elektronski sklop za kontrolu lifta.uz enkoder kao deo sistema taj lift moze da radi dugo dugo. napisi sta je radnjeno koji su motori u pitanju pa cu ti dati odgovor. inace remont pogonske masine lifta kosta oko 220 000 din i to je za snagu od 5 do 7,5 kw.to se radi na svakih deset godina i tim se masina dovodi u nulto stanje. glavni delovi su pogona su puzni par.to mozes naci na net pa pogledaj kako izgleda.

2 Likes

Hvala puno na sugestijama. Nama je lift star kao i zgrada (šezdesete godine dvadesetog veka). Održavanje rade iz Davida Pajića. Htela sam da izbegnem Gradsko stambeno, ali to nije bilo moguće, jer ne bismo mogli da plaćamo remont drugačije nego preko infostana (nažalost). Dakle, trebalo je da angažujemo veštaka (kada nam je izgoreo motor), ali ni za to nije bilo para. Dakle, koliko god da Gradsko stambeno loše radi svoj posao, iz te kože se ne može, jer je ljudima najbitnije da ne daju pare ako baš ne moraju. Slažem se potpuno da bi trebalo uzeti drugu firmu, ali onda ta plaćanja ne idu preko infostana i tu se cela priča završava. Hvala svakako. Nažalost, nemamo nikakve prihode od izdavanja nekog prostora u zgradi. Možda se jednog dana desi čudo, pa uzmemo drugu firmu za održavanje. A možda se pre toga odselim na neki niži sprat, pa mi lift uopšte više neće biti bitan :slight_smile: Pozdrav

Odlukom Stambene zajednice i potpisanim ugovorom bilo koju uslugu možete staviti preko Infostana.To nije predvidjeno samo za profesionalne upravnike već i za obične.Dakle i lift vam može održavati privatna firma i naplaćivati se preko Infostana.

2 Likes

Hvala Bubo, to nisam znala. Šteta, mogli smo da rešimo problem. Ja sam tražila ponudu od četiri druge firme. Jedna mi je rekla da su podizvođači za Gradsko stambeno, pa da ne mogu da šalju ponudu. Druga je rekla da im je previše mala cifra 1.000 eur za remont motora?!?! Treća je rekla da ne može da nam da ponudu, jer nije jasno šta treba da se popravi (i pored toga što sam im poslala plan radova koje nam je G. stambeno poslalo), a četvrta firma se uopšte nije javila. :frowning:

1 Like

Ovo je moguće od jula meseca.Pre toga nije moglo.

1 Like

Odlican predlog!

1 Like

Poštovana Buba,
Na ovu temu Vas molim za ideju u kom pravcu ići i gde se žaliti. Naime, svih 26 stanova u ulazu u kom sam upravnik upravo juče je dobilo zaduženja infostana za decembar ( u sistemu smo nazovi “održavanja” Gradskog Stambenog) gde su iznosi za hladnu vodu i kanalizaciju porasli u odnosu na prethodni, novembarski račun za NEVEROVATNIH 4.000 do 10.000 dinara! Tako da recimo lično moj račun za infostan za stan od 69 kvadrata na Zvezdari za decembar mesec iznosi preko 25.000 dinara! Uz račun Infostana dostavljeno je i štampano zajedničko obrazloženje JKP Beogradski vodovod i kanalizacija i JKP Infostan tehnologije Beograd u kome se tvrdi *da je do uvećanja došlo nakon redovnog očitavanja vodomera za naše mesto potrošnje kada je utvrđeno da smo akontaciono manje zaduživani u prethodnom periodu od stvarne potrošnje, te da će u narednim računima zaduženja biti formirana na osnovu novoutvrđene dnevne prosečne potrošnje , na osnovu poslednjeg očitanog stanja. Obrazloženje je, bez dileme, potpuna glupost jer se vodomer nalazi na području pokrivenom video nadzorom i 100% smo sigurni da apsolutno niko nije izlazio da pročita stanje na vodomeru. Da li biste izdvojili malo vremena da date bilo kakav savet kome se žaliti izuzev njihovim službama koje upravo od ovako organizovanih lopovluka i primaju plate? Unapred najlepše hvala!

Može li neki update za ovde pomenutu situaciju jer smo i sami sada u sličnoj. Da li je iko od medija hteo da se bavi ovom temom?

Vodomer se ne očitava svakih mesec dana već jednom godišnje npr.
Onda ako vide da su vam manje naplatili, nadoknade tu razliku.
Moguće je da ima neki kvar pa voda negde curi, a moguće je da je i onaj koji očitava pogrešio.
U svakom slučaju tu morate da se žalite Vodovodu.

1 Like

Imate pravo da sami očitavate potrošnju na Vašem vodomeru i da to radite mesečno. To eliminiše dostavljanje računa iz domana pretopstavke več za konkretnu potrošnju. Dovoljno je da se obratite Vodovodu sa zahtevom da to želite. Mi očitavamo samostalno potrošnju već skoro godinu dana zbog istih problema koji su u gornjim diskusijama navedeni. Spremnost na prevaru od strane Vodovoda u ovom slučaju se svodi na statističku grešku.