Beokom servis

Beokom servis predstavlja deo gradske uprave kao “Služba za komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima”, te ova tema spada i u #gradske-politike:14-uprava deo.

Ideja je da se gradjanima olaksa prijavljivanje raznih problema, te da se napravi čvorište koje bi onda prosleđivalo prijave odgovarajućim službama/ustanovama/preduzećima.

Trenutno pored standardnih telefona, postoji i mobilna aplikacija i twitter nalog (šaljivog naziva “prijavi_problem”).

Mislim da je ovo dobra praksa, pošto je uglavnom pitanje nadležnosti i saznavanja istih popriličan problem za građane. Ono što postoji kao trenutni problem je nastavak komunikacije posle prijave, što bi moglo da se reši kroz “otvaranje” njihovog portala za prijave, gde bi i gradjani mogli da prate šta se dešava (primljeno, prosledjeno, u obradi, ekipa na terenu i sl.)

Kako vi vidite ovaj servis?

1 Like

Nisam koristio servis do sada, nemam iskustva, ali mislim za početak da bi twitter i ostale onlajn kanale komunikacije trebalo shvatiti ozbiljno i otvarati “slučaj” istom procedurom kao da je javljeno telefonom ili poštom. Mogućnost praćenja reagovanja gradskih institucija na prijavljen problem bi trebalo da bude obavezno i automatski.

2 Likes

Beokom servis je Služba za komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima, od nedavno deo Sekretarijata za poslove odbrane, vanrednih situacija, komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima:

Sekretarijat za poslove odbrane, vanrednih situacija, komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima obavlja studijsko-analitičke, stručno-operativne, organizacione i administrativno - tehničke poslove koji se odnose na:
poslove planiranja pripreme za odbranu i vanredne situacije;
prikupljanje i obradu informacija o radu gradskih komunalnih sistema;
koordinaciju aktivnosti javnih komunalnih preduzeća, javnih preduzeća i drugih subjekata čiji je osnivač grad Beograd;
koordinaciju aktivnosti i organizacija manifestacija, događaja i skupova pod pokroviteljstvom ili u organizaciji jedinica uprave ili ustanova čiji je osnivač grad Beograd;
komunikaciju sa građanima, prijem i obradu primedbi građana;
unapređenje elektronskih usluga vezanih za komunalni sistem grada Beograda.

(http://www.beograd.rs/lat/gradska-vlast/2068-sekretarijat-za-poslove-odbrane-vanrednih-situacija-komunikacije-i-koordinaciju-odnosa-sa-gradjanima/)

Moje iskustvo u radu sa njima je bogato, imajući u vidu da sam doprineo otvaranju komunikacije sa građanima i putem Twitter naloga.

Beokom, kao i ostale službe gradske uprave, “boluje” od nesposobnosti da koristi pun kapacitet ovlašćenja i nadležnosti. Uprkos tome, pokazalo se da mogu da budu dobar alat za javno ukazivanje na probleme koji mogu da zainteresuju i veći broj građana.

3 Likes

Na koji način bi to moglo da se promeni? Možemo da govorimo o primeru Beokoma, ali i uopšteno.

Ove dve grupe nadležnosti su nam interesantne i sa aspekta otvaranja podataka #opendata i veće efikasnosti komunalnog sistema. Šta znamo o podacima sa kojim ovaj sekretarijat konkretno raspolaže, i šta sa njima radi?

Nadležnosti i ovlašćenja Sekretarijata su sadržane u Članu 59 Odluke o gradskoj upravi ali i u članovima 76-81 Odluke.

Prema navedenim članovima je jasno da jednom upućena predstavka (prijava, zahtev, žalba i slično) preko Beokoma treba da bude predmet praćenja kroz sistem koji su instalirali još 2015.

Nepoznato je koliko je ovaj sistem efikasan jer građani i dalje samo čestim i upornim urgencijama uspevaju da dobiju povratnu informaciju (iako je prethodno navedenim članovima Odluke prilično jasno definisana međusobna obaveza organa gradske uprave).

Kako bi to moglo da se promeni? Verovatno uspostavom hijerarhije u kojoj bi Beokom, kao deo nadležnog Sekretarijata, dobio ulogu nadzora i kontrole poštovanja rokova za postupanje po predstavkama.

Postoji i drugi način (implementacija drugog sistema) koji nije pod upravom organa grada.

Ne znamo ništa. Ne znam da je iko pokušavao da sazna odgovore na ova pitanja.
Nedavno sam dobio nezvanične informacije da dobar deo Beokom servisa funkcioniše na outsource principu ali to nisam uspeo da potvrdim.

2 Likes

Ja sam nesto razmisljao o prvoj fazi koja je bliska “donesi.com” sistemu, a pre toga da oni moraju da narede intervenciju.
Znaci da softver koji imaju online pokazuje upucene primedbe i njihov status (primljeno, prosledjeno nadleznim sluzbama, u obradi, ekipe na terenu, reseno) + naravno prosledjivanje te informacije podnosiocima same prijave.

Španski grad Hihon poseduje portale preko kojih građani mogu da komuniciraju sa službama vlasti i zbog toga su dobili i nagradu prošle godine. Jedan portal, koji ima naziv “Watch Gijon”, služi kako bi građani mogli da prate, analiziraju i ocenjuju aktivnosti gradskih vlasti. Drugi portal, koji ima naziv “Care for Gijon”, služi kako bi građani mogli da prijave npr. kvarove uličnog osvetljenja ili nešto drugo što je neophodno da se popravi ili napravi. Čak imaju aplikaciju koju vi skinete na telefon i preko nje šaljete primedbe. Sve primedbe možete da pratite online i da vidite u kojoj su fazi realizacije ili da li su stvari urađene. I imaju teći portal, koji ima naziv “Participate in Gijon”, preko kojeg građani učestvuju u javnim raspravama o nekoj gradskoj inicijativi ili mogu čak i da pokrenu sopstvenu inicijativu. Ovo što je napisano u prethodnom odgovoru je manje-više to što ima i Hihon, evo linka gde možete da vidite brošuru:

http://www.eurocities.eu/eurocities/news/Cities-in-Action-Gijon-s-new-governance-model-WSPO-ANSK94

7 Likes

Mi imamo portal mojainicijativa . com , zamišljen da bude sredstvo za rad organima uprave i javnim komunalnim preduzećima.

Ova platforma bi trebalo da bude dobra osnova za buduću transparentnu komunikaciju sa organima uprave.

4 Likes

Beokom sada već duži period ne obavlja svoju osnovnu funkciju, delom zbog infestacije botovskom strukturom a delom zbog toga što su javna komunalna preduzeća iscrpela budžetska sredstva namenjena osnovnoj delatnosti.

Mislim da bi ovu situaciju trebalo ogoliti i objasniti.

1 Like

Da, definitivno su počeli da baguju, to i ja vidim a nov sam na TW, a ti već verujem da možeš naći i dublje razloge.
:frowning:

Svakako, da imamo #opendata mogli bi i da kvantifikujemo…

1 Like

Nisu počeli da baguju, primetan je nagli pad kvaliteta komunikacije i nepoznavanja i nepriznavanja sopstvenih ovlašćenja i obaveza.

Meni je žao što nisam bio pametniji kada je sve počelo, da napravim statistiku bar po mojim prijavama. Nešto i dalje može da se izvuče iz Twitter istorije.

Zapravo, neko veštiji bi mogao puno toga da uradi koristeći Twitter istoriju za nalog @prijavi_problem pošto se formira u tabeli pogodnoj za dalju obradu.

1 Like

Moja iskustva sa Beokomom su… onako, srednje žalosna.
Podneo sam desetine prijava preko Beokom servisa, iako ne vidim čemu plaćamo službu koja jedino što radi je da prosledi prijavu nadležnom organu i to je to. Ne postoji mogućnost da Beokom pokrene postupak protiv nadležnih ukoliko ne reaguju ili odbiju da poštuju zakon, što se meni više puta dogodilo. Beokom vam tu ne može pomoći.
Ne znam koliko nas godišnje košta servis koji prosleđuje pozive, ali mislim da je to kretenski i bacanje para.
Sve to može da ima najobičnija web strana, na kojoj su lepo organizovani kontakt telefoni i mailovi svih nadležnih gradskih službi. Jedina prednost Beokoma je što možete i telefonom da ih pozovete, što ne bi mogli na web strani. ali verujem da je i to rešivo uz mnogo manje para. Da li neko ima informaciju koliko nas godišnje košta Beokom, koliko je tu ljudi zaposleno?
Evo npr. nekoliko primera koji pokazuju da je Beokom glupost. Prijavim nelegalno parkiranje na trotoaru u okućnicama zgrada, kojim blokiraju trotoar i javna parking mesta, koja svi plaćamo, svaki dan isti automobili, pošaljem tablice i nakon 2 godine nikom ništa iako sam više puta ponavljao prijavu.
Sledeće situacija, nadležni iscrtaju parking, na mestu gde za to nema mesta, i po zaonu tu parking ne može biti, ali u toj zgradi živi Radmila Hrustanović, a njena deca imaju neku firmu, pa žele da imaju privatan parking, iako za parking na tom mestu po zakonu nema mesta, jer je okućnica 4m, a minimum za parking mesto je 4.8m. Svaki dan njihovi automobili zauzimaju i trotoar , naravno ne mogu da stanu u 4m, ali to niko ne kažnjava, podneo sam preko 20 prijava preko Beokoma za isto parking mesto, Nisu pisali nijednu prijavu, niti su podneli prijavu protiv nadležnog organa koji je namerno ucrtao parking mesto, koja po zakonu tamo ne mogu biti. Stekao sam utisak da je Beokom samo još jedna služba koja služi da se zaposle rođaci, prijatelji, švalerke…

2 Likes

Evo sada sam pronašao neki moj fajl s prijavama upućenim Beokomu za samo jedan prekršaj, koji se svaki dan ponavlja.
Pogledajte šta sam prijavljivao i kada, unosio sam imena svakog inspektora sa kojim sam razgovarao, prijave sam podnpsio telefonski.
Nakon 3 godina, na tom mestu i dalje su svaki dan nelegalno parkirani automobili, ne možemo koristiti trotoar, Beokom zabole…

10.3.2014- vladimir biljic - Starca Vujadina 17, (bg- *** -rs 0 audi a8), (bg- *** -hp-beli kombi) - Napisali kaznu istog dana, za dva vozila.zvali me telefonom.
11.3.2014 - jasmina parovic - (bg-***-rs 0 audi a8)
14.3 2014. (bg-**-rs 0 audi a8) s.vuj 17.marinkovic dragana
5.4.2014 kajmak. 13 bg avramovic - bg--nw dzip crno/sivi upit - otidsao pre neho je zatecen na mestu
9.4.20114. s vujadina 17 Ristic, bg *** ca - belim -
15.4.2013 kajmakcalanska 13 bg *** - šx sivi mercedes dzip ’ Jankovic
15.4.2014 kajmakcalanska 13 pauk 9a5-
honda crv teget -
16.4.2014 bg *** nw crno/sivi kajmakcalanska 13 - markovic-
23.4.2014 bg *** nw crno sivi- kajmakcalanska 13 - avramovic
29.4.2014 bg *** vs - crni audi,kajmakcalanska 13, - milosevic supervizor
2.5.2014 bg *** nw crno/sivi kajmakcalanska 13, ilic ,
6.5.2014 bg ***-bs crni audi, Cvijovic, upit
9.5.2014 bg *** nw crno sivi- kajmakcalanska 13, Manojlovic,
10.5.2014 bg *** nw crno sivi- kajmakcalanska 13, Jankovic
27.5.2014 bg *** nw crno sivi- kajmakcalanska 13, Ilic
2.9.2014 prijava farbanje trotoara u žuto. Milan Aleksica
komunalna 3405 -742

1 Like

Malo sam sredio podatke, sledi mapa lokacija prijava Beokomu:

3 Likes