Bahatost Vodovoda

Kao predsednik Skupštine stanara se već 3 meseca dopisujem sa Vodovodom i raznim inspekcijama. Naime, sve je počelo kada su nam u maju stigli enormno povećani računi za vodu. Zovem nadležnog referenta u Vodovodu, pravi se lud, možda nekom curi kazanče (bukvalno je naveo i taj primer), menjali smo vam vodomer, ide leto i sl.
Mi proverimo za svaki slučaj zajedničke instalacije, utvrdimo da je pukla cev ispred ulaza i popravimo to. Medjutim, utvrdimo da je Vodovod to prvi saznao prilikom očitavanja vodomera, mesec ipo dana pre nego što su nam stigli računi. Dakle, videli su da je dnevna potrošnja skočila sa 7kubika na 21kubik i nisu nas upozorili.
Na njihovom sajtu se na sva usta hvale da u takvim slučajevima odmah obaveštavaju potrošače. Ja pošaljem dopis Gradskom zaštitniku građana, Vodovodu i Ministarstvu građevinarstva.

Ovo sa Ministarstvom je stara fora koju sam naučio. Kada procenite da će lokalni organ da zateže, šibnete dopis nadležnom ministarstvu, oni proslede nadležnom organu na rešavanje, ali se u velikom broju slučajeva taj nadležni organ malo udronja i mnogo ozbiljnije pristupi problemu. Ovo sam na žalost morao nekoliko puta u životu da isprobam.

Elem, Gradski ZG mi samo prosledi odgovor Vodovoda da oni nisu bili u obavezi da nas upozore. Ali, javi mi se Sekretarijat za inspekcijske poslove Grada Beograda koji me obavesti da su naložili Vodovodu da izvrši korekciju računa i da nam za period od mesec ipo dana računaju potrošnju od 7kubika, a ne od 21kubik.

Stignu novi računi, stavka za vodu umanjena za 10% !! Svi po zgradi lude, psuju…Pošaljem mail i Sekretarijatu i Vodovodu i tražim reakciju i objašnjenje. Za sada se samo Vodovod oglasio sa šturim mailom da su postupili po rešenju, a da za ostale informacije mogu da pozovem referenta na telefon (što mi ne pada na pamet). Zahvalim se i kažem da to nije dovoljno i insistiram da mi u pisanoj formi objasne tu matematiku da je količina vode 3 puta manja, a cena umanjena samo za 10%.
Čekam naravno da se oglasi i Sekretarijat…čekam od 02. avgusta.

E sad, zašto sam se ja ovako raspisao. Malo da se izventiliram naravno, ali i da dam ideju za jednu od tema u kampanji: ćutanje uprave, zlonamernost, nezainteresovanost u komunikaciji, nedostatak želje i namere da se sporovi reše u što kraćem roku u interesu građana itd.

3 Likes

A tek sta rade ljudima sa tzv blok vodomjerima i mrezom koju ne zele da preuzmu na odrzavanje
Posebno sto se vodovodi po prigradskim opstinama zlopate a trebalo bi sve pod bvk ubaciti naprimjer grocka

Ovo je fantasticno, evo objasnjenja Vodovoda, Inspekcija se jos ne oglasava:

Извршена је корекција обрачуна за Стамбену зграду у улици Јурија Гагарина 33б, у Новом Београду на регистарском броју споја 98833/0 за период 01.04.2017. до 21.05.2017. године и то тако да је примењен просек из периода од 29.09.2016. до 21.03.2017. године који је износио 6,80m3 дневне просечне потрошње.
Коригован је обрачун за месец април 2017. године са 2045m³ на 1758m³ и коригован је обрачун за месец мај 2017. године са 718m³ на 204m³.

Mislim, jel zna neko da mi objasni kako su dobili da je ukupna potrosnja za april 2045kubika ako su racunali da je prosek 21kubik dnevno?!!
A onda i to spuste na 1700 kubika, a nalozeno im je da racunaju 6,8kubika dnevno?!

Ali vrhunac je da to i napisu!! Pa ovo je vrh bahatosti, nemam reci.

Racunica jeste cudna treba ih pitati za metodologiju i da ista bude javno dostpna tu se uzima koliko clanova domacinstva ima prijavljeno
Recimo u mojoj zgradi sa 12 stanova dolazi mjesecno po 6 i nesto kubika po stanu
I ako 2 stana imaju zaseban vodomjer sve racunaju zajedno
Inace u movim zgradama bi zahtjevao da se ugradjuju individualni vodomjeri to je nesto skplje ali izvodljivo vidjao sam to u cg u novim zgradama

1 Like

Da pojasnim jos jednom, kolicina vode se odnosi na celu zgradu, dakle ono sto prodje kroz glavni vodomer. Potpuno nerezonska racunica. Trazio sam da mi pojasne metodologiju i zamolio ih da me vise ne upucuju na telefonske razgovore.

Cuo sam neke price, da Vodovod ima velike gubitke na instalacijama izmedju zgrada, da tu curi ko ludo, da naravno nemaju nameru da se time bave i da to lepo ugradjuju u cenu potrosene vode. Kako, ne znam. Da li je jos neko cuo za ovo?

1 Like

Da li ste probali da tražite od Vodovoda o Zakonu o slobodnom pristupu infomacijama od javnog značaja te podatke (tj. metodologiju obračuna)?

1 Like

Nisam još uvek, poslao sam Vodovodu još jedan malo oštriji mail. Videćemo šta će odgovoriti. Osim toga, Inspekcija se još nije oglasila, a oni imaju ovlašćenje i obavezu da nadziru sprovođenje sopstvenog Rešenja.
Gospodina Šabića ostavljam za kraj :slight_smile:

1 Like

Evo još jednog genijalnog odgovora Vodovoda:

Поштовани,

Обавештавамо Вас да смо у свему поступили према решењу Секретаријата за инспекцијске послове Градске управе града Београда.
Почетно задужење у износу од 2045м3 представља обрачун утрошене воде од 14.12.2016. до 23.03.2017. тј. разлику између аконтационог задужења и потрошње очитане на водомеру која је настала делимично као последица квара на унутрашњим инсталацијама.
Корекција која је извршена за месец април, односи се само на период од 01.04.2017. до 21.04.2017. године, а у свему према наведеном Решењу и износи 287 м3 за месец април 2017 године.

Додатне информације можете добити од надлежног референта продаје путем телефона 3402-071 или 3402-047 (Данијелова улица бр. 32).

С’поштовањем.

Ja sad stvarno ne razumem šta su oni radili. Izgleda ovako, oni su u decembru 16. utvrdili prosek od 6,93, a onda su krajem marta utvrdili enormno povećanje i zaključili su da je to povećanje bilo prisutno tokom čitavog prethodnog kvartala, te su to lepo dodali na čitav period od decembra 2016. godine. Pa krasno :slight_smile:
I sad, što ne mogu nikako da dokažu da li je cev pukla samo par dana pre njihovog merenja, nikom ništa, oni sami odlučuju da je eto baš pukla nakon što su oni izmerili 6,93kubika i retroaktivno nam naplatili kao da smo od decembra trošili 21kubik dnevno.
Ja stvarno nemam više ideju kako ovim zlotvorima stati na put. Bojim se da ovakav razvoj situacije vodi samo ka tužbi, a za to nemamo ni sredstava ni snage.

Vodovod mi je poslao karticu zaduženja za moju zgradu. Da li neko može da mi pomogne da je rastumačim?

POTROSAC NA REGISTRU: 98833/0

POTROSAC: STAMBENA ZGRADA Knjiga: 1084017 Cenovnik: 3
ADRESA POTROSNJE: JURIJA GAGARINA 33 B NOVI BEOGRAD
ADRESA RACUNA: JURIJA GAGARINA 33 B NOVI BEOGRAD
MATICNI BROJ POTROSACA: 1202347 Voda: I Kanalizacija: I DPP vod.: 5.38 m3 Vrsta: GV Iznos %/m3: 0.00

Vr. Nalog Prethodno citanje N o v o citanje Utroseno Odbitak Za naplatu Faktura DPP DPP-neto

21 144070 21.11.16 695 12.12.16 895 200 0.00 200.00 1030269 9.50 9.50
20 147067 12.12.16 895 14.12.16 708 -187 0.00 -187.00 1030269 6.80 -93.50
25 152037 14.12.16 708 21.12.16 756 48 0.00 48.00 1030269 6.80 6.80
25 2758 21.12.16 756 21.01.17 967 211 0.00 211.00 69464 6.80 6.80
25 11458 21.01.17 967 21.02.17 1178 211 0.00 211.00 155656 6.80 6.80
25 25794 21.02.17 1178 21.03.17 1368 190 0.00 190.00 246973 6.80 6.79
20 27063 21.03.17 1368 23.03.17 2800 1432 0.00 1432.00 525665 716.00 716.00
25 40789 23.03.17 2800 21.04.17 3413 613 0.00 613.00 525665 21.13 21.13
26 40789 21.04.17 3413 21.04.17 3413 -287 0.00 -287.00 525665 0.00 0.00

                                                             2431       0.00     2431.00

ZADUZENJA ZA POTROSACA PUTEM UPLATNICE INFOSTANA:

Pocetni dat. Krajnji datum m3 DPP Odobreno Stornirano Radjeno

21.11.2016 21.12.2016 61.00 2.03 0.00 0.00
21.12.2016 21.01.2017 211.00 6.81 0.00 0.00
21.01.2017 21.02.2017 211.00 6.81 0.00 0.00
21.02.2017 21.03.2017 190.00 6.79 0.00 0.00
21.03.2017 21.04.2017 1,758.00 56.71 -287.00 REK 2,045.00 11.07.17

                              2,431.00                        -287.00

Odakle im ovako precizni podaci o mesečnoj potrošnji, ako fizički očitavaju vodomer na tri meseca?

Sekretarijat za inspekcijske poslove me je obavestio da je JKP “Beogradski vodovod i kanalizacija” ulozio zalbu na rešenje jos 09.08. i da se čeka okončanje drugostepenog postupka.
Ja ovome ne vidim kraja.

1 Like

Potrebna mi je pomoć nekoga ko se razume u finansije i fakture :slight_smile:
Sva udruzenja za zaštitu potrošača su odbila da mi pruže besplatnu pravnu pomoć, jer moju poziciju predsednika Skupštine stanara (iako mi je mandat već istekao) tumače kao komercijalnu/poslovnu poziciju.
Lomim glavu oko obračuna troškova Vodovoda za moju zgradu, ne bih li provalio gde su nas pokrali, ali mi ne uspeva :frowning:
Ako je neko raspoložen da mi pomogne i može da odvoji malo vremena neka mi pošalje privatnu poruku. Hvala unapred:slight_smile:

1 Like

Cek kaku komercjalu vide udruzenja potrosaca oni su tu placeni od drzave da stite tvoj interes
Pogledaj priloge potrosackog savjetnika oko vode ima bar 5 priloga na yt
Bilo je bas u jg slican slucaj kad ih se napenali mediski odma dripci drugacije razmisljaju
Inace vodu ocitavaju na 3 mjeseca
Prijavi da vodomjer neispravan da nije bazdaren ba 5 godina a mora i to oni moraju da odrzavaju

Nama se desilo da nam taj gubitak vode na NJIHOVOJ mrezi zaracunaju i podele po domacinstvima i to bude osetno povecanje racuna, neko mi je rekao da sada to rade svuda, neko je valjda zvao pa su mu tako rekli, ali moram reci da su ovo sve price sa sokaka, valjalo bi proveriti…

Uf, to je tek posebna priča, to o gubitku vode na “njihovoj” mreži. Ja sam odavno čuo tu priču od jednog poznanika sa Studia B, da vodovod nema resurse da održava te instalacije između potrošača i da su njihove procene da se tu izgubi 30% od ispiručene vode. Vrlo verovatno da to nekako ugrade u cenu.

Mi smo na Vračaru i imamo iste probleme sa vodovodom. U zgradi se nalazi radnja hemijskog čišćenja. Njima naplaćuju paušal od 3.000-4.000 rsd za utrošenu vodu, a u našoj zgradi četvoročlanoj porodici naplaćuju mesečno 5.000 rsd utrošenu vodu. Žalila sam se, ali sam dobila odgovor da je sve u redu. Jedino što će uraditi jeste da promene vodomer (u slučaju da je neispravan). Iste probleme imam i sa gradskim stambenim. Da li mi možemo da se organizujemo, da napravimo neko udruženje ili nešto slično, pa da tu bude pravnika, koji će saviti tabak i tužiti sve te javne firme koje se ponašaju kao da nam čine uslugu kada (loše) rade svoj posao? Nama je rađen remont motora pre dva meseca. Od tada se lift kvario već četiri puta (iako je postrojenje pregledano pri puštanju lifta u rad i rečeno nam je da je sve u redu). Tome zaista nema kraja. Ali, umesto da se žalimo jedni drugima, hajde nešto da probamo da uradimo. Gradsko stambeno i Vodovod i kanalizacija su firme koje su zainteresovanje samo za otimanje para. Ako ne rade dobro svoj posao, mi korisnici im ne možemo ništa. Hajde da to promenimo? Ako svi zajedno podnesemo tužbu (jedno sto zgrada u Bg), i tražimo odštetu za neadekvatne usluge, biće neke reakcije. Sigurna sam. Pozdrav svima

Nisam videla da je ovo zasebna tema pa da ponovim.U jednnoj zgradi koju ja vodim su dobili obavestenje o povecanju pitrosnje.Zvala sam Vodovod i oni su mi izdiktirali stanje uz tvrdnju da negde cure instalacije.Nasli smo coveka da sidje u saht,dogovorili se da niko ne pusta vodu 5 minuta i 3 puta u razlicito vreme slikali stanje na satu koji je mirovao.Znaci curenja nema.Poslala sam sliku u Vodovod jer je potrosnja u oktobru manja za 100 kubika nego ona koju su mi rekli da je ocitana u septembru.Zvali su me posle toga,izvinili se i rekli da je kriv onaj ko je čitao i da ce uraditi korekciju.A šta je sa onima koji su platili a ne kontrolišu?Klasika,ako prodje prodje

4 Likes

Držim Vam pesnice. Samo proverite da li su Vam zaista i smanjili iznos na računu za taj koji su više uzeli. Nadam se da ćete uspeti.

1 Like