Veliko ratno ostrvo


#1

Veliko ratno ostrvo je na mapi žarišta više preventivno, kao jako značajno područje koje želimo da sačuvamo, ali i zbog najava gradnje, prodaje, “sređivanja”…


#2

Na Beobuild forumu ima nekoliko otvorenih tema značajnih za ostrvo. To su:

Generalna tema na kojoj se govori o njegovom značaju i potencijalima i rizicima dodatne regulacije
http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?f=24&t=144&start=75&sid=254cee56586734dcaf23e4decf9c121d

Manje posecena tema zapoceta zbog iznenadne gradnje i mesalice sa betonom koja je prebacena na ostrvo jos 2009.
http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?f=24&t=1054

Takođe bitna tema za VRO je i najavljeno premeštanje Starog savskog mosta o čemu se govori ovde
http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?f=16&t=282&start=1600

Sa ovog poslednjeg linka o premeštanju Starog savskog mosta izdvajam mišljenje svemoćnog Zume:
“Ideja o mostu do Velikog ratnog ostrva je naivna. Postoje strahoviti pritisci iz tajkunskih krugova da se ono pretvori u nekakv tobože sportsko-rekreativni centar, a u stvari u još jedan izvor para za ljude sa dobrim vezama. Pa mi ne možemo da sprečimo ni da se deo Zemunskog keja proda privatnicima! Ko se angažovao oko toga? I ceo plan se već sprovodi u delo time što je deo same Zemunske obale u planu generalne regulacije označen kao budući sportski centar. Dakle, za prodaju umesto za šetače. Što će se i desiti za dvadesetak dana sa bivšom hidrobazom. Zar mislite da druga obala rukavca može ostati izvan tog budućeg “vodenog sportskog centra”? Nedostatak mosta je JEDINO što je do sada kočilo ove planove. Koji postoje odavno. Ali do sada niko nije mogao da se dogovori ko će da snosi ogromne troškove novog automobilskog mosta za povezivanje Ratnog ostrva u saobraćajni sistem grada. I sad, slobodan most dolazi kao kec na jedanaest. Takoreći džabe. Tj most već postoji a premeštanje plaća budžet. A to za tajkune znači stvarno džabe. Dakle, otvorena samoposluga …
Most može do Ratnog ostrva samo ako mislte da ga uništite. Tu ne postoji ni trunka sumnje. A zakoni i zaštite nemoćnih institucija popunjenih partijskim kadrovima, suprotstavljenih ogromnim parama, u Srbiji još dugo neće značiti BAŠ NIŠTA.”


#3

Evo par vesti o gradnji vizitorskog centra na VRO koja je najavljivana prvo 2008.

A zatim i poslednje vesti gde Mali u obilasku ponavlja ovu istu najavu

Ovo je vest koja je izasla kao prvoaprilska sala… mene su potpuno prevarili bio sam se zblanuo i kao citam neverujem … :slight_smile:
http://www.gradnja.rs/arapi-grade-kulu-na-velikom-ratnom-ostrvu/


#4

Mislim da se neće usuditi da diraju VRO već je to pritisak da bi se uzela leva obala Dunava uzvodno od Pupinovog mosta. Biće na kraju "Evo vam VRO ali zato uzimamo uzvodno deo za luku.’’


#5

Ево и колумне за Данас

Mali spin oko Velikog ratnog ostrva
Za politiku privatizacije javnog dobra nema prepreka

U prethodnom periodu bili smo puno puta svedoci da se odluke o planiranju i razvoju grada donose skriveno od javnosti, stihijski, u interesu privatnih investitora, a na uštrb javnog interesa. Često ne obazirući se ni na zakone, ni urbanističke propise, ni na strateška dokumenta, a još manje na potrebe građana. Argumentovana javna rasprava u koju je uključena struka i šira javnost deluje kao naučna fantastika. Za potrebe investitora menja se planirana trasa metroa, menjaju se nivoi zaštite vodoizvorišta ili zaštićenih objekata kako bi se ozakonilo njihovo ugrožavanje gradnjom… U blokovima se prave mutni dilovi za gradnju na zelenim površinama, u Vinči i širom zemlje se krši strategija za upravljanje otpadom, a ignoriše se podivljala divlja gradnja povlaščenih na Savskom nasipu koja ozbiljno ugrožava obaloutvrdu. Ovaj raznovrsni skup primera opisuje jednu atmosferu sveukupne otimačine uvijene u oblandu investicija i razvoja. Beograd je zaista grad neslućenih poslovnih kombinacija i dilova, u kojima interese imaju svi, osim građana, čije interese niko ne zastupa.

U takvoj atmosferi dočekala nas je i vest da će Stari savski most biti srušen, koju je gradska vlast, nakon reakcije javnosti promenila i ublažila najavom premeštanja mosta. U tom kratkom trenutku kada ovaj medijski spin, kojim je trebalo izbeći pitanja o isplativosti i smislenosti rušenja, nije bio zaokružen naknadnom pričom da će neki neidentifikovani građani odlučiti o mestu preseljenja, otkrila se nova skandalozna poslovna vizija i kombinacija ekipe. Naime, kao prvobitna lokacija premeštanja mosta, slučajno ili ne, najavljena je plaža Lido i Veliko ratno ostrvo!

Ako izuzmemo sva pitanja o tehničkim mogućnostima, dužini mosta u odnosu na širinu Dunava, isplativosti i načinima preseljenja mosta, ostaje nam pitanje motiva da se omogući automobilski saobraćaj na ostrvu koje je 2005. godine zaštićeno kao prirodno dobro izuzetnih odlika sa tri režima zaštite, gde trećoj, turističkoj zoni, pripada samo plaža Lido. Iako u letnjim mesecima plažu sa obalom povezuje pontonski most, kako je dobro primetila ekipa na Beobuild forumu, nedostatak stalne automobilske veze kao da je čuvao ostrvo i njegove prirodne znamenitosti od pritiska komercijalizacije područja izgradnje turističkih sadržaja i ugrožavanja prirodnog dobra.

U prošlosti je bilo najava da su strani investitori zainteresovani za gradnju ili kupovinu ostrva, ali ovi dilovi su propali. Da se sada nešto sprema, mogli smo prvo naslutiti kada je u oktobru prošle godine pri poseti ostrvu gradonačelnik Siniša Mali najavio oživljavanje stare ideje izgradnje dvospratnog vizitorskog centra sa kulom za osmatranje i sadržajima za posetioce. Iako ovaj projekat po rečima direktora JKP „Zelenilo Beograd“ Slobodana Stanojevića, poštuje režime zaštite, možemo li biti sigurni da će u ovoj atmosferi kršenja zakona, ignorisanja propisa i instrumentalizovanog pravosuđa, kako smo opisali na početku teksta, ovo zaista biti slučaj?

Sumnju produbljuje i činjenica da je u međuvremenui deo zemunskog šetališta, deo obale Dunava, prodat “Sportskoj akademiji Kočović” za izgradnju sportskih terena i na taj način nepovratno oduzet građanima i posetiocima Beograda. Pod geslom silaska Beograda na reke, legalno ili nelegalno kao na Savskom nasipu, privatizuju se sve veće oblasti priobalja. Da li je premeštanje Starog savskog mosta na Veliko ratno ostrvo ozbiljna ideja ili probni balon za neki drugi način otvaranja ove lukrativne lokacije za investitorske dilove ostaje da se vidi, ali je jasno da za politiku privatizacije javnog dobra nema prepreka ni u zakonima, ni u propisima, ni u željama građana.


#6

Zavrtelo se ovo nakon objavljivanja kolumne … i Danas je u ovom članku povezao dve priče

http://www.danas.rs/beograd.39.html?news_id=353589&title=+Premeštanje+mosta+zbog+Beograda+na+vodi


#7

A evo i peticije Ne damo Veliko ratno ostrvo

https://www.peticije24.com/ne_damo_veliko_ratno_ostrvo


#8

Tura na ostrvu
https://www.facebook.com/events/823171974516400/?acontext={"ref"%3A"3"%2C"ref_newsfeed_story_type"%3A"regular"%2C"feed_story_type"%3A"361"%2C"action_history"%3A"null"}


#9