Evo prođoše pola godine a 3 od 12 stanara ne plačaju uopšte minimalne troškove iINVESTICIONOG održavanja zgrade.Ukoliko prođe 12 meseci , oni će zastariti a to nije fer prema redovnim platišima.Šta činiti , kako se postaviti. Njihovo materijalno stanje nije ništa lošije od ostalih stanara. Može li tu komunalna inspekcija da pomogne ili mora na sud ili direktno izvršitelji.
Naplata zaostalih potraživanja tekučeg održavanja ... S Z
Prva stanica je komunalna inspekcija.
Mislim da oni prvo proveravaju da li su odluke donete u skladu sa zakonom, a zatim upozoravaju vlasnika da plati troškove održavanje. Ako i dalje ne plaća onda mogu da ga kazne sa 5000 din.
Postoji i varijanta sa tužbom ali to se ne isplati ako je dug mali.
U Beogradu je od skora moguće naplatiti sredstva preko Infostana, a koliko sam shvatio, oni preuzimaju na sebe jurenje neplatiša.
Hvala na odgovoru , ćekaču još mesec dana , blagovremeno upozoriti i pokušati preko Komunalne
Nemojte čekati. Ako nisu platili pola godine - ništa se neće promeniti ni u tih mesec dana, a vi tj. zgrada je na gubitku. Upozorite ih odmah, pa onda u Komunalnu…
Morate da im izdate odgovarajući račun za uplatu pa onda opomenu za neplaćanje tog i tog računa pa tek onda komunalna inspekcija i tužba
Učiniću tako a li i sa vam ispričam šta mi je juče tražila dokona patrola Komunalne policije. Tražila mi je da po Kragujevačkim propisima u ulazu zgrade javno objavim kom preduzetniku ili J P. je povereno tekuće održavanje zgrade. Uzalud sam ja objašnjavao da je u mojoj zgradi sve čisto i Ok zadnjih 10 god i da se ne mešaju u koncepciju koja funkcioniše. Doći će za 5 dana da provere da li sam to učinio ili me rebnu sa 5000 din. Bahatost grada i dokonost KP sužava slobodu naše S Z da kešom plačamo čistačicu i house majstore. . Idiotizam 21 veka.
Da, nema više keša. Pokušavaju da nas sve nateraju da radimo preko računa i da plaćamo porez…
@Ljuba_kg
Ja bih sa tom ženom potpisala ugovor na neku mizernu cifru, a ostalo joj dala na ruke. Svakako je to peripetija što se tiče papira, ali kad mogu svi što ne bi i mi. Ako vam nije problem da sakupite novac za čišćenje, što da ne…
A kako cete naterati stanare da placaju?Onda to prepustate njihovoj slobodnoj volji.Kakav god ugovor da potpisete drzava uzima svoje.
Koliko sam ja shvatila - gospodin nema problem sa naplatom jer kaže da je “u mojoj zgradi sve čisto i Ok zadnjih 10 god i da se ne mešaju u koncepciju koja funkcioniše”. Možda ima izuzetaka u ovoj našoj Srbijici…
Tako je sa čiščenjem , godinama . Ćistačica honorarno ( nema firmu ) lepo oćisti i sama prikuši cash od stanara. I jeftinija je od rugih . 200 din po stanu . Da li kom policija može zaista da me rebne ili da im kažem iime nepostoječe inostrane profesionalne kompanije
U Kg komunalna policija preti kaznom od 5000 din za svaki stav sledećeg člana lokalnih propisa.Члан 13.
Орган управљања стамбене зграде дужан је да на видном месту на уласку у стамбену зграду,
осим аката прописаних посебним законима, истакне :
- ову одлуку или правила власника донета по одредбама Закона о становању и одржавању зграда,
- време одмора ,
- списак заједничких делова зграде, са назнаком њихове намене,
- обавештење код кога се налазе кључеви од заједничких просторија и просторија са техничким
уређајима, просторија трансформаторске станице и склоништа ( кућна блоковска) - обавештење којом јавном предузећу, правном лицу или предузетнику је поверено одржавање
зграде, - упутство о начину пријаве квара и оштећења на инсталацијама, уређајима и опреми зграде, као и
- друге информације и одлуке Скупштине стамбене заједнице, битне за стварање и успостављање
реда, мира и поштовање одредаба посебних закона ове одлуке.
На видном месту на уласку у стамбену зграду, орган управљања може поставити и списак
станара по спрату и стану, који садржи име и презиме станара, али уз писани пристанак сваког
појединачног станара.
Ако орган управљања зградом не истакне на видном месту списак свих станара, дужан је да
на видном месту истакне обавештење о томе код кога се списак налази како би био доступан свим
станарима и надлежним органима. Najteže me pogađa što moram napismeno da obrazlažem NAMENU hodnika , stepeništa
Аууу, тачно им је циљ да и ово мало људи који имају вољу да се баве својом зградом дигну руке од свега…
Код нас у згради имамо фирму која чисти, али одржавање зграде су на себе преузеле комшије које то знају да раде ( водовод, електрика, браварија и слично) а заузврат су одлуком скупштине добили на коришћење једну просторију. Наравно, станари плаћају материјал, а њихов рад се не плаћа.
Не знам да ли би у вашем случају скупштина могла да изгласа тако нешто. И, да ли је уопште по закону!? Баш сам упорна и извините ако сам досадна…
Nije po Zakonu.Mora tačno da se zna koja firma održava zgradu.To imate i u registracionoj prijavi.Ako ste iz BG a nemate potpisan ugovor sa nekom firmom dobićete Gradsko stambeno.Mora da se zna ko je odgovoran za zgradu,naročito zbog hitnih intervencija.I šta ako pukne recimo vodovodna cev.Ko je odgovoran i ko će doći na hitnu intervenciju?
Mi imamo firmu koja čisti i firmu koja održava lift. Za sve druge stvari se angažuju firme po potrebi, a komšije koje su dobile tu prostoriju na korišćenje vrše neke sitnije popravke. Npr. bravu na ulaznim vratima kupi skupština, a zameni je komšija Pera, besplatno. Da li vi meni sada govorite da to nije po zakonu i da moramo da angažujemo neku firmu i za to i da joj mesečno dajemo neki novac? Nisam sigurna da li sam razumela, zato pitam…
Što se tiče hitnih intervencija, upravnik je zadužen da pozove nekog, ima on tamo u tefteru gomilu nekih brojeva…
Mi smo imali slučaj da je ispao šraf na glavnoj vodovodnoj cevi u zgradi i napravio poplavu u podrumu.
Prvo sam morao da nađem i zavrnem glavni ventil da voda više ne bi šikljala, a zatim sam slučaj prijavio vodovodu.
Prvo im je trebalo pola dana da dođu, a i kad su došli, “nabužili” su nešto umesto šrafa i rekli sami da ugradimo novi iako to ne bi smeli jer je do vodomera sve u njihovom vlasništvu.
Oni su odgovorni za štetu ali ih nismo jurili, sami smo platili ispumpavanje vode.
Jurio sam ih par dana da oni zamene šraf ali ništa od toga, kažu poslata je ekipa da zmeni, a ništa nisu uradili.
Kg kragujevac
Поздрав свима укљученим у ову тему. Нов сам на форуму а управник сам из Лознице, из редова станара.Знам да је ово форум намењен проблемима у БГ али имамо исте муке, па ко је рад нека ми одговори. Вама Буба се првој обраћам јер видим да сте доста активни и са искуством. Везано за дотично питање око одржавања…Ја колико сам протумачио закон, власници станова су дужни да одржавају заједничке делове као и своје, а могу (нигде не пише да морају) да посао одржавања повере некој фирми. Сходно томе ми смо на нашој првој седници након регистрације донели одлуку о раскиду уговора са Јавним предузећем у нашем граду, а у другој одлуци да стамбена заједница текуће одржавање изводи самостално. То сам ја слободним резоном дао предлог и након тога одлука је усвојена, тако да ја као управник бирам уз три понуде подизвођаће тј. фирме за одржавање по делатностима које нам и када требају…елем то је идеја…Питање је има ли ту који пропуст…
Зар није градско стамбено намењено првенствено за успостављање реда у зградама где се не спроводи уредност у одржавању и управљању а на основу инспекцијских пријава и касније принудне управе тј. принудног управника који онда по службеној дужности ангажује јавни сервис који је град оформио јер је дужан по закону такође да штити грађане уредном применом закона…итд…Наравно да се Јавна предузећа могу ангажовати као и друга приватна, поготово што су пуни везица за јавне донације и санације које прво иду преко њих…Елем нигде не пише у закону да се мора ангажовати нека фирма, већ да се може ангажовати…Нажалост веома је мало информација о механизму самосталног одржавања што и мене много интересује…доле сам Љубо у одговору и питању Буби рекао шта смо ми урадили за почетак, тј. какву одлуку…