M Files - I want to believe

Jedan deo o metrou može se naći u #gradske-politike:7-saobracaj tema: Master plan saobraćajne infrastrukture

čuo sam da ga provlače kroz beograd na vodi, i da je to jedini razlog što će prva linija biti makiško polje - karaburma, a ne ustanička - zemun koja je najpotrebnija za građane i grad. čini mi se da ne bi bilo loše udariti na to na sva zvona, ako se prethodno utvrdi da su ovi navodi tačni

Dobra analiza beobuild foruma: http://beobuild.rs/metro-na-pogrešnom-koloseku-p2721.html

Branislav Jovin na N1 govori o BnV, Karićima itd…

Drago mi je da je ovo malo autoriteta odmah graknulo. Ističu dakle dva problema: ugrožavanje vodoizvorišta i nerentabilnost. Zbog BnV praktično ispaštaju građani ose istok-zapad, tj Zemun - Zvezdara. Zemunci NBG i bukvalno jer moraju da presedaju do Trga.

Pokušavam da izbunarim neki tekst iz vremena koji pokriva istorijat beogradskog metroa (mada je vikipedija iznenađujuće obimna i preporučujem je svakako) ali ukratko, poslednja iole čvrsta odluka je bila da se gradi nezavisni šinski sistem koji bi išao od Ustaničke do Zemuna.

Beobuild je to podrobno izanalizirao: http://beobuild.rs/bg-metro-124-prva-linija-p2355.html

Mislim da za počekat možemo da se složimo da je i uz ove kritike, ovo rešenje potrebnije građanima od ovoga što sada nude.

Saopštenje Udruženja ljubitelja železnice:

Voz ne ide do Pančeva zbog kinte. Beovoz je gradski projekat a Beograd se završava u Ovči, te se u toj stanici mora presedati u voz koji pripada Železnicama Srbije i plaćati nova karta. Nikada nisu imali jasan dogovor oko para i karata, a pošto železnica posluje u minusu onda su tako smanjivali gubitke.

Inače, metro je sirotinjski prevoz. Prevoz koji šljakatore iz jednog trebalo da što brže preveze u drugi deo grada. Nije to ukras niti se gradi tek tako da se ima. Cilj je da se povežu udaljeni krajevi. Mislim, nema smisla da neko hvata metro kod Vuka da bi stigao do Trga Republike.

Isto tako, kao neko ko je 20 godina živeo u prigradskom naselju, mislim da je pod moranjem da se metro dovede do Batajnice, Kumodraža, Kaluđerice. Tamo živi jako mnogo ljudi koji rade u gradu i svakog dana putuju po sat vremena. Ne dao vam Bog da budete u prevozu kada se na Smederevskom putu desi udes. Metro je jedini spas za ta naselja.

Ne može čitav grad biti podređen jednom projektu, to je suludo a upravo se to dešava. Skretanje linija je opasna glupost.

5 Likes

Sad gledam plan iz 1976. Izgleda da je samo on imao u planu produžetak od Ustaničke do MML i Kaluđerice.

Po planu iz 2014. metro staje kod Ustaničke. A po ovom novom čak ni do 2025 (dobro, datum je idiotski) nije zamišljeno produženje tih linija.

Batajnicu pokriva Beovoz. Tu mislim da se mtero ni ujednoj varijanti ne bi kretao.

Kumodraž i JI Beograd su svim planovima takođe zanemareni. Jedino plan iz 76 ih predviđa.

Ne može se pobeći od Branislava Jovina. :slight_smile:

U svetlu svega do sada navedenog, nekako mi se čini da je smisleno da se ipak vrati prethodna M1 linija sa insistiranjem da se ona naknadno produži do Malog mokrog luga.

Ova Makiška ide kroz nenaseljena mesta.

Ma nije samo to, možeš tu dodati i Borču, tamo će se sad napraviti gomila kuća zbog mosta i bolje povezanosti plus je planiran i most preko Dunava kod Vinče. Poenta je plan koji ne obuhvata ta naselja jednostavno manjkav. Sad, nije toliko bitno da li će se napraviti sinhronizovani tramvaj Ustanička Kaluđerica sa presedanjem ili direktna linija do Kaluđerice.

Direktna linija do Pančeva koja bi išla iznad zemlje. Kako se meni čini gotovo svagde je tako, čak postoje i satelitski gradovi koji nastaju oko linija metroa.

To je realno dobar i realan zahtev jer do Pančeva već ide pruga i to dvokolosečna ali je zbog toga što kažeš propalo. Verovatno da nekim blagim grananjem može da se sprovede krak od Ovče do Borče.

Mada mislim da nikad nije ucrtano. Borča jednostavno nije bila taj prioritet nikad iako je nadomak.

Mislim mene malo to zbunjuje. Za razliku od neka karte iz 76 koja je bukvalno sve pokrila sa 6 linija, mi od 2000 gledamo planove za po jednu liniju. To mi ne ide u glavu.

Mislim možda stvarno Beograd ne može da ima čak ni plan za fitkivnu metro mrežu. :confused:

2 Likes

sto je najgore, uopšte to nije skupo, najskuplji je podzemni deo sa tunelima, ovo se sve radi iznad zemlje

Da li bi smislen zahtev Inicijative mogao da bude da se napravi nova strategija javnog prevoza sa železničkim saobraćajem kao okosnicom i da se zahteva neki dugoročni plan koji bi se naslanjao na ovaj iz 76?

Bez obzira na to, treba iskostiti postojeće tramvajske i trolejbuske potencijale plus žute trake kao vid favorizacije javnog prevoza. Mene je ova brojka frapirala:

Probala sam da se posvetim Smart planu - u kome, iz nekog razloga, ide prvo tekst na engleskom, pa na srpskom - i saznala da tramvaji i železnica čine 2.5 odsto ukupnog javnog prevoza. Moje neuko saobraćajno uvo je, verovatno, greškom čulo i mozgu prenelo poruku da će tramvaji i železnica biti osnova budućeg metro sistema.

Izvor: Vice

To onda znači da je najjednostavnija poruka, hej bre, pa vi uopšte ne planirate da prebacite javni prevoz na šine, a ložite da to hoćete.

2 Likes

Evo i prezentacije sa predavanja Karla Polaka “Beograd na točkovima: čekajući metroa”:
https://drive.google.com/open?id=0BwDz94dvMaqPVjJDYnFnQmlicXNVdU9TUW9RQWdkb3V5akJZ

http://www.parapsihopatologija.com/forums/index.php?showtopic=12988&page=851

ekipa s PPP je ozbiljno popizdela zbog najavljene redukcije bg voza. ima dosta dobrih postova koji opisuju problem.

imamo li korisnike bg voza na forumu?

1 Like

Nisam našao ovu vest Blica o kojoj govore. Dodajem @kosmikatarina

1 Like

Specijalna emisija “Metro zvani želja” u četvrtak od 20h

4 Likes

Dobro, izašlo je. Mene zanima jedna stvar. To brojanje putnika o kome govore, i ti sakupljeni podaci koji su onda plagovani u taj najbolji softver na svetu… jel to bilo ono kliktanje na zadnjim sedištima GSP od pre par godina? Mi pričamo o tome?

1 Like

Nisam još gledao ali mislim da da. Nije mi poznato da je neko drugim metodom radio brojanje putnika.

Inače, lično sam tada video devojku 20+ kako sa sveskom sedi u 23ojci i nešto beleži nakon svake stanice, pomno zagledana u vrata ispred sebe. Ne znam kako je ove iza brojala…

Auuu sad sam pogledao. Brate koji marifetluk. Ali sve je upakovano tako da te poklopi nekom “strukom”. U tom brojanju je ključ.

Kako je moguće da se toliko razlikuje?
I kako se predviđa 30000 ljudi na Makiškom polju?

Ali Mrkonjić i Bal na vodi… SPS nastavlja da pravi odstupnicu.

Da, brojanje je tako sto se sedi na svakim vrstima i rucno broje putnici na stanicama koji ulaze/izlaze.

1 Like