Kućni savet - Iskustva i dileme upravnika

‘Losa iskustva’ je veoma blaga rec. Firma, pa bila
I drzavna, sa kojom gradjani I jos gore upravnici ne mogu da komuniciraju je losa, u slucaju Infostana najgora. U Stambenom su otvoreno bezobrazni, ili jos bolje, ne skrivaju se od komunikacije sa upravnicima, bar ovde kod mene a Nbg, a gospoda iz Infostana se ugladjeni, osioni, I jos gore neznalice, ponasaju se kao da rade u tajnoj sluzbi, do osoblja se nikako ne moze stici…bedno I prostacki je najblaze receno. Na salteru ne daju ‘poverljive informacije’ koliko neki stanar dugo ne placa racune kao da je info vezan za nuklearno naoruzavanje istoka sveta, a upravnik mora imati uvid u takve opste informacije.

No, recite mi sa kim da trazim sastanak - sa nekim iz pravne sluzbe ili osobom zaduzenom za sklapanje ugovora sa stambenim zajednicama?
Pretpostavljam da treba da trazim da mi predoce egzaktne uslove za nas ulaz s obzirom na broj ljudi I povrsine (kako ste vec rekli)…?

Hvala na odgovoru zaista, neprocenjiva pomoc.
Vec mi dodje da odustanem koliko je sistem korumpiran I urusen.

Prema odredbama Zakona o stanovanju i …Č
Obaveze vlasnika posebnih i samostalnih delova zgrade

Član 14.

Vlasnik posebnog dela, odnosno vlasnik samostalnog dela zgrade, dužan je da:

  1. učestvuje u troškovima održavanja i upotrebe zajedničkih delova zgrade i katastarske parcele na kojoj se nalazi zgrada, u meri i na način određen ovim zakonom;

Shodno tome, Skušština stambena zajednice ne može da oslobodi nekoga od zakonom propisane obaveze. Ono što može Skupština stambene zajednice je da donese odluku sa 2/3 većinom da se troškovi održavanja (socijalnog slučaja) raspodele po nekom ključu na sve vlasnike poebnih delova.
Jednostavnije: Vi ste u obavezi da prikupite minimum, mrsečno toliko…Ukoliko nekoga želite da oslobodite, dopunite kasu…

Samo pošaljite da želite da uvedete investiciono održavanje preko njihove naplate i reci ce vam kada da dodjete u Danijelovu.
Sad jedino zbog korone mozda ne primaju, ja sam isao pre.

Poštovanje!

Novi sam upravnik zgrade iz redova stanara i vrlo su mi bile korisne informacije i komentari na ovom forumu. Zgrada ima preko 50 stanova (od kojih se četvrtina iznajmljuje) i 10 lokala u privatnom vlasništvu. Možete samo zamisliti komplikacije oko održavanja sednica skupštine stanara,ili naplate troškova održavanja.

Planiram da uvedemo elektronsku komunikaciju pa me interesuje da li neko ima iskustva sa aplikacijom Moja Zgrada (mojazgrada.rs) ili neki drugi predlog (viber i sl.) kako bi se uspostavila bolja komunikacija između upravnika i stanara (vlasnika).

Mislimo da uvedemo i naplatu za investiciono održavanje preko Infostana. Iz prethodnih komentara sam razumeo proceduru u vezi sa potpisivanjem ugovora sa Infostanom. Brine me problem oko neplaćanja i tužbi gde Infostan može lepo da se ugradi u troškove izvršitelja koji se srazmerno skidaju sa našeg računa. Da li neko ima konkretna iskustva na ovu temu?

Puno hvala unapred na svakom odgovoru i komentaru!

Pozdrav Filipe.Nemam baš iskustva sa Infostanom i ne znam kako oni naplaćuju troškove utuženja.Možda će neko drugi imati šta da kaže.Za sve druge nedoumice pitajte ovde,saveti se nesebično dele.Lično nemam dobra iskzstva sa viber grupom (ali ja sam i prof.upravnik) jer komunikacija postane ubrzo previše neformalna.Ljudi nemaju meru u koje vreme i šta pišu.Neretko se i posvadjaju izmedju sebe.To ne mora da bude tako svuda.Vi najbolje poznajete komšije.Za mladji svet verovatno bi aplikacija bila ok.Takodje mejling lista.Mejl je ipak formalniji vid komunikacije i može da se glasa mejlom i izjašnjava o svim pitanjima.Za starije komšije ubacite listiće za glasanje ( sa jasnim obrazloženjem za šta glasaju sa pinudjenim opcijama ZA PROTIV UZDRŽAN,i onda neka ubace u sanduče.Izjašnjavanhe pisanim putem je takodje dozvoljeno.Što se pidstanara tiče i oni mogu da učestvuju,samo moraju imati ovlašćenje.

1 Like

Hvala Vam na odličnim savetima!
Kombinacija mejling liste i listića za glasanje mi zvuči kao vrlo prihvatljiva alternativa. S obzirom na situaciju, naplate za investiciono održavanje ćemo početi od 1. januara pa ima vremena da smislimo najoptimalnije rešenje.
Pozdrav!

1 Like

Pozdrav Filipe i pišite kako se snalazite.Srećno :grinning:

1 Like

Pozdrav svima.
Koje je resenje kada stanari hoce da izglasaju iznos investicionog odrzavanja koji je manji od iznosa koji je Grad Beograd odredio da bude po m2 ?

Ne može.Jasno se kaže “minimalni iznos”.Možete jedino da promenite kriterijum dvotrećinskom većinom pa da plaćaju po stanu odredjeni iznos.Ali ne znam kud će manje nego što je propisano.

1 Like

Buba hvala na odgovoru, nije moj ulaz, pitam za komsije.
Odlucili su se za iznos koji je manji od minimalnog.
Razlika je 200 din, kazu bolje i to nego da se nista ne placa.

E sad da pitam nešto za sebe :
Sto se tice obracuna, kad je u pitanju Investiciono odrzavanje, da li upravnik iz redova stanara treba da dostavlja svaki mesec uplatnice stanarima u sanducice ili je dovoljno sto je doneta odluka da se placa po ceni koju je odredio Grad Beograd na osnovu starosti zgrade, napise se primer koliko bi koji stan placao i to je to , okaci se na oglasnu tablu.
Ovo pitam jer unapred znam da jedan stanar nece hteti da placa, izjasno se na sastanku da ne zeli jer mu komsije nisu dali vesarnicu… (ne zivi u vesernici nego zeli da je prispoji svom stanu a vecina je odlucila da moze ali da nesto plati a on bi hteo za 0 dinara).
Kako sada njemu da dostavljamo uplatnicu da bi posle npr 6 meseci neplacanja pokrenuli prinudnu naplatu ?
Svi ostali stanari su rekli da im je dovoljna informacija na koji racun koliko da uplate najkasnije poslednjeg dana u mesecu.

Vi se stvarno igrate sa vazecim propiama. Obaveza upravnika je da dostavi verodostojnu ispravu za postojeće zaduženje. Ukoliko suprotna strana smatra da ista nije ispravna, dužna je u roku od 7 dana da podnese prigovor.
Naravoučenije: ukoliko niste poslali račun (fakturu) nemate dokaz da postoji potraživanje.

1 Like

U Zakonu stoji ovako :
> Način plaćanja troškova upravljanja i održavanja zgrade
*> *
> Član 65
*> *
> Vlasnik posebnog dela zgrade iznos utvrđen u skladu sa članom 64. ovog zakona uplaćuje na tekući račun stambene zajednice najkasnije do poslednjeg dana u mesecu za tekući mesec, osim ukoliko ugovorom zaključenim sa licem koje upravlja i/ili održava zgradu nije određeno da se naplata troškova upravljanja i/ili održavanja zgrade vrši uplatom na tekući račun tog lica ili preko sistema objedinjene naplate komunalnih i drugih usluga, u slučaju da je jedinica lokalne samouprave uspostavila takav sistem.
*> *
> Svaki vlasnik posebnog dela ima pravo da zahteva od upravnika, odnosno profesionalnog upravnika da mu se omogući elektronski ili drugi uvid u stanje i promene na tekućem računu stambene zajednice.
*> *
> Ukoliko lice koje u skladu sa ovim zakonom pruža usluge održavanja i/ili upravljanja zgradom, a ne vrši naplatu svojih troškova preko sistema objedinjene naplate, to lice dužno je da svakom vlasniku posebnog dela zgrade dostavi fakturu (račun) za iznos utvrđen odlukom o prihvatanju troškova održavanja i ugovorom kojim mu je stambena zajednica poverila poslove održavanja i/ili upravljanja zgradom.
*> *
> Troškovi hitnih intervencija finansiraju se iz sredstava stambene zajednice, bez obzira na namenu sredstava.
Po meni ovo vazi za profesionalne upravnike i firme koje pruzaju redovno odrzavanje.
Meni treba savet kako domaci upravnici iz redova stanara naplacuju investiciono odrzavanje.
Možda ja pogrešno tumačim, zato i postoji ovaj forum da razmenjujemo iskustva.

Niste u pravu. Ovo vazi za sve. Ja sam upravnik amater i dostavljam svakom valsniku posebnog dela fakturu za investiciono, tekuce odrzavanje i upravljanje (iako radim bez naknade). Troskovi upravljanja su npr. bankarski troskovi, potrosni materijal (papir, toner i sl…).
Svaka faktura sadrzi pored iznosa naknade i iznos dugovanja. Ukoliko Vam je potrebno, mogu da Vam dostavim primerak fakture. Ja je radim u Excel-u.

1 Like

Mislim da smo delimicno u pravu i Vi i ja, sacekacemo Bubu da presudi :slight_smile:
Realno je da dostavljate obracune za troskove koji su promenljivi i koji nisu fiksni za svaki mesec.
Ja sam mislio SAMO na trosak Investicionog odrzavanja koji je isti sve dok se ne donese druga odluka.
Ako mozete posaljite mi primerak fakture pa ako bude potrebno da se problematicnom stanaru dostavlja svaki mesec faktura i to cemo raditi da ispostujemo proceduru prinudne naplate jer necemo nikome oprastati. Da ne bude zabune, nije u pitanju slucaj da neko nece da placa zato sto nema vec iz obesti i kaprica.

Naravno saljem primer (pelcer), samo na koju adresu?

Nemojte da ja sudim,ne svidja mi se ta uloga :grinning:Elem,ja mislim da morate dostaviti fakturu.Čak su nam rekli da treba na njoj da piše račun-obračun.I nema razlike izmedju prof.upravnika i upravnika kada su ove stvari u pitanju.Na osnovu čega ćete utužiti dužnika ako nema verodostojne isprave tj fakture? Faktura mora da sadrži sve elemente kao bilo koja druga.Možete je napraviti i u exelu kako je predlagao @predrags a možete uzeti i neki program koji to radi.Naravno to je onda trošak SZ.Jeftin je evioso.

može , ali je potrebna 100 postotna saglasniost, i ide preregistracija SZ na nešto drugo

Mislite na Pravila vlasnika ili…?

da na to , davno bilo kada sam čitao zakone

Hvala na odgovoru i preporuku za evioso.
Hvala i @predrags -u na poslatu tabelu.
U najgorem slucaju dostavljacemo fakturu samo problematičnom komšiji.