Kućni savet - Iskustva i dileme upravnika

Tako je ne mozete da odrzavanje placate 150 dinara i da se zgrada zapusti, ako ne mozete da placate a vi onda nevde u selo neku supu pa zivite tamo sami. Dosta je bre vise vas sto zivite u gradu sa drugim ljudima sto ne odrzavate zgrade decenijama a idete na odnore u inostranstvo

Pitanje u vezi ovlašćenja, na koji način se upravniku dostavlja ovlašćenje u pisanoj formi za učestvovanje u sednici, odlučivanje? Zakon u članu 44. stav 6 kaže: Vlasnik posebnog dela može da glasa i preko zastupnika, odnosno punomoćnika. Punomoćje se izdaje u pisanom obliku i čuva uz zapisnik o radu skupštine. Da li taj pisani oblik mora biti overen i kod notara ili je dovoljno napismeno sa brojem lične karte i ostalim podacima o davaocu i primaocu ovlašćenja?

Ovo može da se tumači kao da ne treba kod notara overa jer isti član 44, stav 4 kaže da Vlasnik posebnog dela može glasati i pisanim ili elektronskim putem, u kom slučaju se za potrebe izračunavanja kvoruma smatra da taj član stambene zajednice prisustvuje sednici.

Ovlascenje se ne overava kod notara.
Koristi se najobicnija forma ovlascenja, ja petar petrovic, adresa, ovlascujem marka markovica da u moje ime ucestvuje u radu skupstine stambene zajednice po pitanjima vezanim za upravljanje itd…potpis i datum.

1 Like

Ako sam dobro shvatio, vi uplate za investiciono odrzavanje na tekuci racun SZ vrsite preko Infostana uz njihovu proviziju od 10%.
Mene interesuje ko kontrolise trosenje sa tog racuna, tj ukoliko bi nasa SZ zelela da radi neke popravke koje spadaju u inv. odrz. da li bi mi mogli da sami nadjemo izvodjaca i da ga platimo sa tog racuna ili bi morali da to radimo opet preko Infostana i da oni u nase ime nalaze izvodjace i placaju (kao za tekuce odrz).
Poenta je da vec imamo jedan racun koji ne kontrolisemo, ne bi voleli da imamo jos jedan takav i da jos placamo i proviziju za to.
Inace, u infostanu nisu hteli da mi daju model tog ugovora, vec samo kako izgleda za zahtev za ulistavanje tih troskova kod njih.

Da li moze preporuka za povoljno odrzavanje racuna u banci za Stambene zajednice ali da ima i online banking/uvid u stanje? Trenutna banka uzima 700 dinara sto je mnogo.





1 Like

Provizija na kraju izađe skoro 15% jer naplate SZ i njihov iznos PDVa.
Upravnik raspolaže sa računom (u poslovnoj banci) SZ, Infostan nema veze sa tim.
SZ bira izvođača.

Poštovani,Infostan je preduzeće koje samo vrši naplatu potraživanja.Veoma često (a niste jedini😀) se meša sa Gradskim stambenim preduzećem ( oni održavaju zgrade).Dakle,novac za investiciono održavanje uplaćujete preko Infostana a onda oni to prebace na račun vaše SZ. Naravno uz proviziju.Kada je novac na vašem računu vi možete angažovati koga god hoćete da izvrši popravke koje spadaju u investiciono održavanje.Pozdrav

Hvala.
Pozdrav

Hvala, pozdrav

1 Like

Da budemo precizniji, Infostan traži :
"Uz popunjeni Zahtev potrebno je dostaviti sledeću neophodnu dokumentaciju:
1. Odluku Stambene zajednice i izvod zapisnika koji sadrži tekst odluke, potpisan i overen od strane upravnika u skladu sa zakonom kojim se uređuje overa potpisa, u skladu sa članom 64. Zakona o stanovanju i održavanju stambenih zgrada, kojom je propisano da će se troškovi naplate upravljanja/održavanja zgrade obavljati preko računa JKP “Infostan tehnologije” ulistavanjem stavke “naplata troškova upravljanja/održavanja zgrade” za sve vlasnike posebnih delova stamebene zgrade koji su evidentirani u Sistem objedinjene naplate."
Resavci bez sivih ćelija!
Komentar 1: Zašto Stambena zajednica (Upravnik) ne bi mogla da dostavi original zapisnika (umesto izvoda) i da bude izložena nepotrebnom trošku?
Interesantno je kako bi megatrendovani likovi u Infostanu reagovali na to.
Komentar 2: Šta ako lik koji je vlasnik posebnog dela stambene zajednice nije evidentiran u Sistemu objedinjene naplate?
U našoj zgradi živi porodica koja od 2007. godine nije prijavila korišćenje komunalnih usluga ( U skladu sa odlukom skupštoine grada (da ne navodim broj) i ne plaća komunalne i ostale usluge (održavanje zgrade, čišćanje i zajedničku električnu energiju). Prijavljeno JKP Infostan tehnologije, Beokom servisu, gradonačelniku itd. Već više od dve godine nema rezultta. Niko ne reaguje, sa babe na dedu, sa dede na…

Za komentar broj 2.
Upravnik dopisom obavesti Infostan i traži da se uvede poseban deo xy u sistem objedinjene naplate.
Kako Infostan nema terensku službu, oni pošalju radniuke JKP Gradska Čistoća da vide koji je prostor i koliko ima kvadrata.
Ako Vaša zgrada ima ugovor sa Gradskim stambenim, isto i od njih tražite da počnu da naplaćuju održavanje i čišćenje za taj posebni deo.
Ako imate grejanje preko Beogradskih elektrana i taj posebni deo ima grejanje, prijavite i njima jer su oni najazurniji, salju ekipu u kontrolu odmah.
Ovo sve pričam iz ličnog iskustva jer sam imao iskustva sa nesavesnim komsijom koji je čak i struju krao sa zajedničkog brojila. Da stvar bude apsurdnija komšija je profesionalni upravnik. Naravno ne u našoj zgradi.

Ovde je sasvim drugi slučaj. Dripac (inače profesionalni upravnik) je kupio stan 2007. godine i uknjižio ga, a nije prijavio Infostanu korišćenje komunalnih usluga u roku od 8 dana (što je bio obavezan prema Odluci o načinu naplate komunalnih usluga na teritoriji grada Beograda). Kao vlasnik stana se u Infostanu i dalje vodi pokojna vlasnica.

To je slučajno utvrdio prethodni upravnik (amater) kada je tražio da mu izlistaju korisnike komunalnih usluga u zgradi. Tada je video da se kao korisnik i dalje vodi pokojna vlasnica. Odmah je dostavio Infostanu ažuran spisak korisnika komunalnih usluga (sa brojem članova domaćinstava). Oni to nisu prihvatili (iako je Upravnik po Zakonu o stanovanju i održavanju zgrada obavezan da ustroji i vodi ažurnu evidenciju vlasnika posebnih delova), već su na osnovu njegovog dopisa izvršili samo promenu broja članova domaćinstava.

U odgovoru koji su mu dali naveli su: „da bi oni izvršili promenu potrebno je DA VLASNIK SAM DOĐE I DONESE KUPOPRODAJNI UGOVOR NA UVID“ , što ovome ne pada ni na kraj pameti.

Obratio se i Gradskom stambenom (sa kojim sam uzgred raskinuo ugovor u maju 2019.) koje je prebacilo lopticu na Infostan.

Ja sam od prošle godine upravnik stambene zajednice (amater). Nastavio sam ono što je moj prethodnik započeo.

Obraćao sam se:

Infostanu (nekoliko puta), i dobijao svakojake glupe odgovore (po maštovitosti i neukosti ih jedino nadmašuju oni iz Gradskog stambenog)

Beogradskom elektranama, koje odgovaraju da se obratim Infostanu.

Komunalnoj inspekciji opštine Novi Beograd, koja se oglasila nenadležnom.

Beokom servisu, koji lopticu vraća na Infostan.

Direktoru Infostana, koji mi u novembru 2019. odgovara „ukoliko određeno lice ne postupi u skladu sa navedenim odredbama Odluke (*misli se na gore navedenu), JKP „Infostan tehnologije“ je ovlašćeno da pokrene odgovarajući sudski postupak pred nadležnim sudom kada utvrdi da je isto koristilo komunalne usluge koje pružaju učesnici Sistema objedinjene naplate, svesno izbegavajući obavezu plaćanja istih“.

Gradonačelniku 11.02.2020. preko aplikacije na portalu grada Beograda „Pitajte gradsku vlast“. Danas ističe 15 dana od tada. Nema odgovora.

Svi navedeni do danas nisu uradili ništa, i dalje se kao korisnik komunalnih usluga vodi pokojnica.

Nadležnosti u slučaju nepoštovanja navedene Odluke (neprijavljivanje korišćenja komunalnih usluga) i Zakona o stanovanju i … (ne učestvuje u troškovima održavanja) su jasno propisane.

Za inspekcijski nadzor nad primenom Odluka skupštine grada nadležna je komunalna inspekcija lokalne samouprave (u ovom slučaju Beograda).

Za sprovođenje odluka skupštine grada odgovoran je gradonačelnik.

Treba ih samo naterati da rade svoj posao.

Taj vlasnik plaća račune Infostana, zato neće da ga gone.
To što glase na pokojnicu njih ne interesuje.
Isto tako ako dodate uslugu naplate održavanja preko njih taj vlasnik će morati da plaća.

Ne plaća!
Nije želeo da da na uvid uplatnicu Infostana na kojoj se jasno vide dugovanja. Infostan ne želi da dostavi podatak o dugovanjima, pozivajući se na Zakon o zaštiti podataka o ličnosti. U stvari su oni u problemu kako da opravdaju svoj nerad.
Da je slučaj da vlasnik plaća račune Infostana, žašto mi njihov direktor i njegovi neuki referenti pišu svakojake gluposti. Mogao je bez ikakvih pravnih posledica da napiše da se računi za taj stan redovno izmiruju.
To se odnosi i na ostale naldežne kojima sam se obratio.

100 % da ne plaća, inače bi prebacio na svoje ime odavno.
Ovako zna da mu infostan ne može ništa jer se on nigde ne pominje kao korisnik komunalnih usluga a na pokojnika mogu samo da šalju račune, opomene i zaključke izvršitelja.

Što se tiće Infostana, poštovani Predraže ja vas apsolutno razumem, isto sam se dopisivao sa infostanom preko 2 godine kada sam hteo da sve komsije placaju ono sto po zakonu i moraju. Strucnjaci iz infostanaslali su mi razne kada smo pokušavali da uvedemo red što se tiće plaćanja komunalnih usluga u mojoj zgradi. Njihovi odgovori su bili uglavnom citiranje ko ih je osnovao, za šta služe a često su nas i ignorisali. Ključne činjenice smo saznali kada smo se pozvali na Zakon o pristupanja podataka o javnom značaju kada smo saznali da je objekat koji želimo da uključimo u plaćanje “srušen” po njihovoj evidenciji. A objekat naravno da nije srušen i da postoji.
Moj savet je sledeći:
Obratite se Gradskoj komunalnoj inspekciji jer su oni nadležni za realizaciju komunalnih usluga u Beogradu a ne opštinska komunalna inspekcija kako su vam i rekli.
Oni će da donesu Rešenje u kome se nalaže vlasniku da ode i prijavi se u Infostan ili u suprotnom ce izeci kaznu koja je 50% od prosecne plate.
Što se tice Infostana, Gradskog stambenog i ostalih javnih preduzeca ciji je osnivac Grad Beograd - zalite se ODMAH danas gradskom Ombudsmanu. Mozete i elektronski, ja licno imam odlicna iskustva sa njima :
Ombudsman Grada Beograda
Inače infostanu ne odgovara da azurira korisnike za koje osnovano sumnja da nece redovno placati jer zele da se predstave kao uspesno preduzece sa naplatom preko 90%.

Dopuna:
Zbog opširnosti sam izostavio da se prethodni upravnik obratio i Povereniku za informacije od značaja…jer Infostan nije odgovorio na nekoliko pitanja o dugovanjima članova stambene zajednice za održavanje, čišćenje i zajedničku električnu energiju. Pitanja na koja nije dobio odgovor su bila i:

  1. Kolika su ukupna dugovanja vlasnika posebnih deloga za održavanje, čišćenje i zajedničku električnu energiju?
  2. Šta je JKP Infostan tehnologije preduzeo protiv neplatiša?
    Na ta pitanja nismo dobili odgovor ni posle naloga poverenika Infostanu da ih dostavi.

Na zalost nas redovnih platisa javna gradska preduzeca kao da stite ljude koji izbegavaju da plate komunalije.
Naravno da nece da vam kazu jer nisu nista uradili. I oni znaju da je vlasnica pokojna i da taj dug nece moci nikada nikome da naplate osim mozda naslednicima pokojne vlasnice ako su nasledili imovinu vecu od duga.
I nama nisu hteli odmah da kazu ko placa, da li placa i za koju kvadraturu.
Vadili su se isto na zakon o zastiti podataka. Mene licno iznos duga nije bitan ali je bitno da li ga zaduzuju za kvadrate koje koristi.

Ovo su već konkretni predlozi rešenja problema ali:
Ako sam se obratio Beokom servisu (kako piše na tarabi, oni bi trebalo da dostave predmet nadležnoj gradskoj službi-komualnoj inspekciji, što se očigledno nije dogodilo). Zamajavali su me da se dopisujem sa bolidima iz Infostana oko dva meseca. Znači sede, ne rade ono što im je obaveza a uzimaju naše pare, ne izvršavajući poslove za koje su nadležni.
Ako sam se obratio Infostanu, oni su to trebali da urade na isti način, a nisu.
Ako sam se obratio komunalnoj inspekciji opštine Novi Beograd, oni su pored toga što su me obavestili da nisu nadležni bili u obavezi ili da me obaveste ko je nadležan ili da predstavku proslede nedležnoj instituciji. Od toga se ništa nije dogodilo.
Ako sam se obratio gradonačelniku koji je nadležan za sprovođenje odluka Skupštine grada, a on nije ništa preduzeo po tom pitanju, onada imamo problem i jasnu sliku kako funkcionišu institucije u ovom gradu.

1 Like

Bio sam u slicnoj situaciji i razumem vas 1000%.
Puno zivaca, energija a na kraju i novca kosta svo ovo zamajavanje sa gradskim sluzbama a sve bi moglo da se resi telefonskim pozivom.
Jos jednom vas savetujem da se obratite gradskoj inspekciji i gradskom ombudsmanu i za 3 nedelje cete videti rezultat.
Mozete ombudsmana pozvati i na broj telefona 3240-394, 3227-494 , ja sam ih prvi put zvao za savet, informaciju a oni su odmah formirali predmet i trazili objasnjenje od komunalnih preduzeca sa kojima sam imao problem.
Naravno, najvolje je da kopirate sve dopise na koje niste dobili odgovor ili je odgovor bio “cirkularan” i da sve to prosledite ombudsmanu.
I gradska inspekcija radi posao ali tu morate da budete dosadni, da stalno zovete i odlazite da se interesujete za vas problem.